تجربه ژنو

نمایشگاه جهانی تله کوم، هر چهار سال یک بار توسط اتحادیه جهانی مخابرات برگزار شده و از مهمترین وقایع حوزه ICT در سطح بین المللی محسوب می شود.حضور دراین گونه مجامع بین المللی فرصتی مناسب برای آشنایی مدیران و مسوولان ایرانی با صنعت روز ارتباطات درجهان است .اما باید بررسی شود که تا چه حد …

نمایشگاه جهانی تله کوم، هر چهار سال یک بار توسط اتحادیه جهانی مخابرات برگزار شده و از مهمترین وقایع حوزه ICT در سطح بین المللی محسوب می شود.
حضور دراین گونه مجامع بین المللی فرصتی مناسب برای آشنایی مدیران و مسوولان ایرانی با صنعت روز ارتباطات درجهان است .اما باید بررسی شود که تا چه حد مسوولان از این فرصت برای افزایش توانمندی این صنعت در کشور استفاده خواهند کرد و  صرفا به عنوان یک بازدید کننده دراین اجلاس ها حضور نمی یابند.
با توجه به اینکه جهت گیری امسال نمایشگاه  تله کوم ۲۰۰۹ ژنو ، مربوط به حضور بیشتر کشورهای در حال توسعه است ، به نظر می رسد حضور وزیر ارتباطات و هیات همراه  او در ژنو می تواند با خود پیامدها و دستاوردهای گوناگونی را برای کشور در پی داشته باشد که هر کدام از آنها می تواندتاثیر چشمگیری در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به جای گذارد .تجربه حضور ایران در نمایشگاه تله کوم ۲۰۰۳ که منجر به  انتخاب مشاور خارجی پروژه اپراتور دوم تلفن همراه کشور شد صحه ای بر این ادعا است.
بیش از ۱۰۰ کشور جهان در این اجلاس حضور  دارند. نمایندگان شرکت مخابرات ایران و شرکت های زیرمجموعه وزارت ارتباطات مانند شرکت ارتباطات زیرساخت ، سازمان تنظیم مقررات و شرکت دیتا و سازمان فضایی از ایران در این نمایشگاه حضوردارند.
مسوولان وزارت ارتباطات ، بازاریابی بین المللی در زمینه خدمات فنی و مهندسی و توسعه روابط با کشورهای دیگر را از جمله مهمترین اهداف شرکتهای  ایرانی در این نمایشگاه عنوان کرده اند.اما به اعتقاد برخی کارشناسان باید منتظر بازگشت تقی پور از سفر خود به ژنو بود تا ارزیابی نتایج و دستاورد های عملکرد او در این سفر مورد بررسی قرار گیرد.
 117/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا