تعرفه بالای واردات گوشی مانع فروش گوشی های وطنی است

“حمیدرضا منجی” در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اعلام کرد: تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه باعث شده است تا بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار در اختیار قاچاقچیان قرار گیرد و به موجب همین امر جایی برای فعالیت تولیدکنندگان باقی نمانده است.وی افزود: با افزایش عرضه گوشی های قاچاق برندهایی همچون نوکیا، …

“حمیدرضا منجی” در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اعلام کرد: تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه باعث شده است تا بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار در اختیار قاچاقچیان قرار گیرد و به موجب همین امر جایی برای فعالیت تولیدکنندگان باقی نمانده است.
وی افزود: با افزایش عرضه گوشی های قاچاق برندهایی همچون نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ و غیره باعث شده تا مشتریان تمایل چندانی به خرید گوشی های داخلی از جمله هیوندایی نداشته باشند.
منجی با اشاره به تعرفه ۲۵ ‌درصدی واردات گوشی تلفن‌همراه گفت: اکثر فعالان قانونی کالاهای خود را از طریق گمرگ روانه بازار نمی ‌کنند، به همین دلیل تمامی گوشی‌های موجود در بازار قاچاق محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت نیمه‌هادی عماد با اشاره به سیاست‌های کاری این شرکت افزود: این شرکت تا پایان سال ۸۸ تا سقف ۱۵۰‌هزار گوشی تولیدی در راس کار دارد.
نیمه‌هادی عماد یکی از شرکت‌های طرف قرارداد وزارت صنایع برای تولید سالانه یک‌میلیون دستگاه گوشی تلفن‌همراه در کشور بود که در اردیبهشت سال ۸۵ تفاهمنامه‌ای را در این خصوص با این وزارت خانه به امضا رساند.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا