فروش سیمبیان دو برابر می شود

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، بر اساس گزارش Juniper Research انتظار می رود فروش گوشی های مجهز به سیستم عامل سیمبیان تا پنج سال آینده دو برابر شده و به ۱۸۰ میلیون دستگاه برسد. این درحالی است که هم اکنون تعداد گوشی های فروخته شده مجهز به سیستم عامل …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، بر اساس گزارش Juniper Research انتظار می رود فروش گوشی های مجهز به سیستم عامل سیمبیان تا پنج سال آینده دو برابر شده و به ۱۸۰ میلیون دستگاه برسد. این درحالی است که هم اکنون تعداد گوشی های فروخته شده مجهز به سیستم عامل سیمبیان ۸۷ میلیون دستگاه است.
بر اساس این گزارش انتظار می رود فروش گوشی هایی که بر پایه سیستم عامل منبع باز هستند تا سال ۲۰۱۴ به ۲۲۰ میلیون دستگاه برسد که این میزان فقط شامل گوشی های سیمبیان نمی شود بلکه گوشی های اندروییدی و دستگاه های مجهز به سیستم عامل LiMo را نیز در بر می گیرد.
Juniper Research پیش بینی می کند در طول پنج سال آینده سیمبیان با رقابت بیشتری روبه رو شود و انتظار نمی رود که میزان سهمش در بازار تلفن همراه طی دوره یاد شده افزایش یابد.
بر اساس این گزارش حرکت به سوی سیستم عامل های منبع باز، ارایه دهندگان محتواها و برنامه نویسان را تشویق می کند تا کاربردها و نرم افزارهای جدید و جذاب طراحی کنند و به این ترتیب فرصت بزرگی برای نوآوری در صنعت مخابرات و ارتباطات موبایلی ایجاد کنند.
رشد سریع فروش گوشی در ۵ سال آینده و همچنین افزایش گوشی های مبتنی بر ویندوز و پلات فورم بلک بری باعث رشد بازار سیستم عامل شده است آینده
به علاوه این تحقیقات به بررسی در زمینه عملکرد پلات فورم های دیگر نیز همچون LiMo ، OHA و سیمبیان پرداخته است و نشان داده اگرچه این بازار به سوی سیستم عامل های منبع باز حرکت می کند اما یکی از محبوب ترین محصولات در بازار گوشی های هوشمند بر پایه سیستم عامل اختصاصی آیفون اپل است.
دیگر بازیگران قدرتمند این صنعت شرکت Research In Motion، مایکروسافت و پالم هستند که از سیستم عامل های اختصاصی استفاده می کنند.
اما تغییر به سوی سیستم عامل های کد باز کاملا واضح است به طوری که بیش از ۶۰ درصد بازار گوشی های هوشمند بر پایه چنین سیستم عامل هایی است.
بر اساس مطالعات Juniper Research که با عنوان “سیستم عامل های منبع باز موبایلی: بازارها و فرصت های ۲۰۰۹-۲۰۱۴ ” منتشر شده پیش بینی می کند تعداد گوشی های فروخته شده در بازار با پلات فورم منبع باز از ۱۰۶ میلیون دستگاه در طول سال جاری میلادی به ۲۲۳ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۴ برسد.
با این حال سهم بازار سیستم عامل های گوناگون تحت تاثیر توسعه کاربردها و نرم افزارهایی است که برای این سیستم عامل ها ارایه می شود.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا