۵۰ منهای یک درصد از سهام مخابرات از طریق پذیره نویسی واگذار می شود

مظفر پوررنجبر یکی از مسوولان کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، در نخستین نشست خبری خود، اظهار داشت: وقتی شرکتی دولتی به خصوصی  تبدیل می شود، بسیاری از محدودیتها حذف شده سپس بررسی های مدیریتی صورت می گیرد .وی درتشریح پذیره نویسی سهام مخابرات تصریح کرد: به دلیل زمان محدود، پرداخت ۲۰ درصد مبلغ قرار دارد از …

مظفر پوررنجبر یکی از مسوولان کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، در نخستین نشست خبری خود، اظهار داشت: وقتی شرکتی دولتی به خصوصی  تبدیل می شود، بسیاری از محدودیتها حذف شده سپس بررسی های مدیریتی صورت می گیرد .
وی درتشریح پذیره نویسی سهام مخابرات تصریح کرد: به دلیل زمان محدود، پرداخت ۲۰ درصد مبلغ قرار دارد از طریق پذیره نویسی  پرداخت نمی شود و این مبلغ از طریق منابع مالی کنسرسیوم تامین خواهد شد.
پور رنجبر درتوضیح ودایع مشترکان مخابرات  تصریح کرد: ودایع مساله ای است که باید حل و فصل شود. هنگامی که  شرکت مخابرات  دراختیار سهامداران قرار بگیرد، آنها بر اساس قانون در خصوص وضعیت ودایع تصمیم گیری خواهند کرد.
این سهامدار مخابرات خاطر نشان کرد: کنسرسیوم توسعه ارتباط مبین باید بر اساس  پروانه قرار داد، ۱/۲۸ درصد از درآمد مخابرات سیار و ۸ درصد از تلفن ثابت را به دولت پرداخت  کند.
وی در باره رعایت مباحث امنیتی  دراپراتورها گفت: بندی در پروانه فعالیت اپراتورها وجود دارد که باید بر اساس آن مباحث امنیتی را رعایت کنند. در غیر اینصورت هیچ اظهار نظری نمی توانند داشته باشند.
پوررنجبر درباره تغییر تعرفه های مخابراتی گفت: تغییر تعرفه ها بحث انگیزاست ،مخابرات وارد فضای رقابتی شده  و ما در تلاشیم  قیمت تمام شده سرویس ها را کنترل کنیم وصول درآمد و سود بالا از اهداف هر بنگاه اقتصادی به حساب می آید.ما به دنبال پول هستیم ودر صورت بازگشت صد درصد سود ،همچنان کسب درآمد بالا را دنبال خواهیم کرد.
پوررنجبر گفت: اگر دست همکاری به سوی دیگران دراز کنیم، فقط برای بدست آوردن پول خواهد بود.
این سهامدار مخابرات در باره وضعیت مشتریان مخابرات گفت: سرویس ها باید با کیفیت بالاوقیمت مناسب  به مشتریان ارائه شود وبنگاه های اقتصادی نمی توانند نسبت به مشتریان خود بی تفاوت  باشند.
وی درباره  پروژه های  نیمه تمام مخابرات پس از واگذاری مدیریت این شرکت به سهامدار خود گفت: پروژه ها بر اساس منفعت و صلاح شرکت ادامه پیدا خواهد کرد.
پوررنجبر با بیان اینکه خصوصی سازی باید روند خود را طی کند، گفت:آزاد سازی و واگذاری سهام  وسپس مدیریت از مراحل خصوصی سازی به حساب می آید. قرارداد طولانی مدت با تمامی اپراتورها خواهیم داشت  ودرزمینه های اینترکانکشن و سایت شرینگ و زیر ساخت ها با آنها  همکاری می کنیم.
پوررنجبر  افزود: زیر ساختها ی مخابراتی دراختیار دولت است و قرار داد طولانی مدت تعریف نشده ای  دراین زمینه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه  چارچوب مخابرات  دولتی  اجازه سرمایه گذاری در کشورهای خارجی را نمی داد، گفت: کسب و کار مخابرات وابسته به فناوری است و بازار ۷۰ میلیونی کشور برای چنین کسب و کاری بازار کوچکی به حساب می آید.
پوررنجبربا بیان اینکه  فضای ایران در حوزه IT  و ICT فضایی بکر است گفت: فضا بر ای فعالیت اپراتور سوم و چهارم تلفن همراه در کشور وجود دارد.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا