واگذاری تدریجی سهام مخابرات از نهادهای غیر دولتی به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، محمد رضا مدرس خیابانی درنشست خبری صبح امروز با بیان اینکه کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین با محوریت شرکت های توسعه اعتماد ، گسترش الکترونیک مبین ایران و شهریار مهستان مدیریت پروژه را عهده دار بوده، گفت: این کنسرسیوم برای جذب مشارکت بیشتر نسبت به شناسایی و مذاکره با …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، محمد رضا مدرس خیابانی درنشست خبری صبح امروز با بیان اینکه کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین با محوریت شرکت های توسعه اعتماد ، گسترش الکترونیک مبین ایران و شهریار مهستان مدیریت پروژه را عهده دار بوده، گفت: این کنسرسیوم برای جذب مشارکت بیشتر نسبت به شناسایی و مذاکره با سایر شرکا اقدام خواهد کرد.
وی با اشاره به مبلغ ۷۸۲۰ میلیارد تومان به ارزش سهام واگذار شده مخابرات، گفت : توسعه طیف سهامداران داخلی و خارجی در این راستا امری ضروری است.
مدرس خیابانی، کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین را مالک اکثریت سهام مخابرات دانست و تصریح کرد: خصوصی سازی شرکت مخابرات بستر ساز رفع محدودیت های قانونی از شرکت های دولتی خواهد بود.
مدیرعامل شهریار مهستان خاطر نشان کرد: شرایط افزایش بهره وری توسعه و ارتقا کیفی خدمات مخابراتی تاثیر بسزایی در شکوفایی اقتصاد کشور همراه با ارتقا سهم بخش خصوصی خواهد داشت.
وی در تشریح برنامه های خود گفت : ایجاد تحول ساختاری و مدیریتی با استفاده از تجارب اپراتورهای بزرگ بین المللی و مشاوران داخلی ، استفاده حداکثری از ظرفیت های پروانه شرکت مخابرات ایران در توسعه خدمات پایه و ارزش افزوده مخابراتی ، ورود به عرصه های مخابراتی کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه از طریق سرمایه گذاری و مشارکت ، صدور خدمات مهندسی و حضور مدیریتی در سایر اپراتورها از برنامه این کنسرسیوم خواهد بود.
وی گفت : استفاده بهینه از منابع مالی ، مدیریتی و فنی برای توسعه بین المللی و ارتقا جایگاه شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور اول خاورمیانه ، آسیای میانه و شمال آفریقا و تلاش برای کسب جایگاه در میان ده اپراتور برتر مخابراتی جهانی از دیگر برنامه های اصلی این کنسرسیوم ترسیم شده است.
مدیر عامل شهریار مهستان افزود : استفاده از سهامداران خرد از طریق تثبیت قیمت سهام در بازار ، افزایش درآمد و سود سالیانه قابل توزیع ، همچنین به کار گیری مدیران و نیروی انسانی تراز بین المللی برای اداره شرکت با اولویت استفاده از مدیران و متخصصان از دیگر اهداف این کنسرسیوم به حساب می آید.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا