تجليل ملی از سرداران راستين ملت

سامان صابريان ورود شهداي دست بسته آن هم در شرايط كنوني جامعه ما كه جريان ها، جناح‌ها و باندهاي قدرت و ثروت دست در گلوي هم كرده اند در برگيرنده هزاران پيام ناگفته بود.اين شهيدان ، اين پيام و اين مظلوميت از جنس صداي هيچ كدام از مدعيان امروز نيست. عوامل خشونت و تحقير ملت، …

سامان صابريان
ورود شهداي دست بسته آن هم در شرايط كنوني جامعه ما كه جريان ها، جناح‌ها و باندهاي قدرت و ثروت دست در گلوي هم كرده اند در برگيرنده هزاران پيام ناگفته بود.اين شهيدان ، اين پيام و اين مظلوميت از جنس صداي هيچ كدام از مدعيان امروز نيست.
عوامل خشونت و تحقير ملت، عوامل فساد ورانت و غارت ، عوامل بورس و نفت و طلا و تقلب وعوامل بورسيه‌های غير قانوني و پولشويي نمي‌توانند مدعي همپيماني و همراهي با آن شهيدان خدايي باشند.همسنگران و همرزمان آن مجاهدان بزرگ اگر زنده باشند جاي آنان به حتم در صف و سنگر اكثريت ملت ايران است.
شهدا،مناديان اتحاد
شهدا مناديان اتحاد و همبستگي ما بودند و خون پاك آنان موجوديت ايران و يكپارچگي سرزمين ما را سبب شد و امروز پيكرهاي عطرآگين و ياد جاويدان آنان سمبل اتحاد و حلقه‌هاي اتصال ما به يكديگر است. به طور حتم هر فكر و جرياني كه در مسير اتحاد  ملي و منافع ومصالح داخلي وخارجي مردم ايران سنگ‌اندازي و مانع تراشي كنند خواسته وناخواسته مسير مقابل‌اين شهيدان را در پيش گرفته اند.
فرهنگ شهادت مصادره ناپذير است
فرهنگ ايثار وشهادت مصادره ناپذير است.تلاش براي مصادره چنين فرهنگي و سعي براي واريز آرمان‌های ملي و سمبل‌های مذهبي به حساب منافع فردي و گروهي سال‌هاست كه شكست خورده است. تعقيب چنين نياتي به حتم آثاري جز نفرت و بيزاري ملي در پي نخواهد داشت. صد البته كه سياست خارجي ايران به عصر قاجارها و پهلوي‌ها برنمي‌گردد. مردم ايران اما نه تنها به سياست خارجي قاجارها و پهلوي‌ها بلكه به خلق و خوي استبدادي و به فرهنگ غارت و چپاول بيت‌المال نيز تن نخواهند داد به عبارتي سياست داخلي ما هم به عهد قاجار و پهلوي بازنمي‌گردد.
شرح عاشقي ملت
مراسم طبق برنامه قرار بود ساعت ۴ شروع شود.مردم از بعد از نماز ظهر و عصر در ميدان كم‌كم نمايان مي‌شدند.گوشه و كنار بهارستان پر بود از افرادي كه چشم انتظار شهدا نشسته بودند. اندك اندك جمع مستان مي‌رسيدند و به درياي مشتاقان اضافه مي‌شدند، جرياني كه هيچ جناحي نمي‌توانست آن را به نفع خودمصادره كند. ساعت ۴ بود و نه تنها ميدان بلكه تا چشم كارمي‌كرد خيابان‌هاي اطراف مملو از جمعيت بود.از هر گوشه بهارستان صداهاي متفاوتي به گوش مي‌رسيد، يك عده قرآن بخش مي‌كردند و در طرفي ديگر صداي مداحي مي‌آمد.
مادران چشم انتظار
زماني آدمي‌فشار بغض را بيشتر احساس مي‌كرد كه مادران شهدا با در دست داشتن تصوير فرزندانشان به بدرقه‌ آمده بودند. چشمان خيسي كه با همان حس مادرانه به شهداي مي‌گفتند، خوش‌آمدي مادر!
صيادان سياسي در كمين بودند
در ميان اين همه زيبايي مطلق، سوءاستفاده‌هايي نيز از جمعيت حاضر كه براي بيعت با شهدا آمده‌بودند، مي‌شد.
عده اي با در دست داشتن پلاكارد هايي مباحث سياسي را به اين ميدان كشانده بودند تا بتوانند شايدضربه اي به طيف مقابل خود بزنند و در جلوي دوربين‌ها سعي كنند به گونه اي القا كنند كه اين مشتاقان شهدا همه مخالف يك جريان سياسي هستند. در ادامه مراسم سعيدحداديان و محمود كريمي‌كه به ميان مردم آمده بودند، در مدح شهدا شعرهايي را خواندند.
البته سعيد حداديان كه در سال‌های گذشته نيز مواضع سياسي او براي مردم واضح شده بود با انتقاد از سياست دولت روحاني خطاب به رئيس‌جمهور گفت:نگوييد كساني كه مي‌گويند تحريم‌ها اثر ندارد از جيب مردم خبر ندارد، بياييد ببينيد جيب اين مردم پر از عكس شهداست!
شعار‌های جناحي ميان شهدا
مردم همه تنها فكر و ذهن‌شان بزرگداشت مقام شهدا بود و عده اي پلاکاردهایی بر دست داشتند که روی آن‌ها با نمایش تصویری از تابوت‌ شهدا نوشته شده بود: «این سند جنایت کدخداست». همچنین جملاتي از امام‌خمینی(س) در ضدیت با امپریالیسم جهانی و عدم سازش با آمریکا بر روی برخی پلاکاردها چاپ شده بود مانند: «هر ملتی که به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد.» روی یکی از دست‌نوشته‌هایي كه مشخص بود از طرف نهادهاي خاصي طراحي و منتشر شده است، نوشته بود: «هر کس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد با لگد دشمن بیدار می‌شود».
بي برنامگي ونبود تدبير
عطر شهدا و حضور مردم حماسه زيبايي را در تهران برپا كرد ولي نبود برنامه ريزي صحيح براي ملت دردسرهاي فراواني را ايجاد كرده بود.ازدحام جمعيت در حدي بود كه بسياري از بانوان به دليل فشار و گرماي هوا بي حال مي‌شدند و غش مي‌كردند! البته به نظر مي‌رسيد مسئولان برگزاري مراسم احتمال نمي‌‌دادند كه اين جمعيت مشتاق به زيارت كاروان شهدا بيايند وگرنه مكان ديگري را براي استقبال از شهدا آماده و وسايل لازم را براي هر چه بهتر برگزار شدن مراسم تعبيه مي‌كردند.
ادامه راه عاشقي
تشییع این شهدا از میدان بهارستان
(مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران) آغاز شده و سپس با حضور گسترده مردم و مسئولان به خیابان شهید مصطفی خمینی، چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر، میدان امام خمینی(س)، خیابان شهید فیاض‌بخش، خیابان وحدت اسلامی و سرانجام خیابان بهشت به‌سمت معراج شهدا ادامه داشت.

انتقاد از روحاني در مراسم شهدا
رضايي: نباید بگوییم ما آب خوردن نداریم!

محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران كه به عنوان سخنران در مراسم تشییع ۲۷۰ شهید دفاع مقدس در میدان بهارستان حاضر شده بود شد، با اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم گفت: نشان دادن خشم انقلابی مردم با توجه به در پیش بودن مذاکرات قابل توجه است.رضایی با اشاره به شعارهای مردم اظهار داشت: این صداها جدی و واقعی است؛ صدای جوانانی است که حاضرند تا آخرین قطره خون خود را فدای آزادی و سربلندی ایران اسلامی کنند. وی خطاب به خبرنگاران خارجی افزود: این صدای واقعی ملت ایران را به گوش جهانیان برسانید تا بدانند ملت ایران به هیچ وجه عقب‌نشینی نمی‌کنند. رضایی خاطرنشان کرد: غواص‌ها شجاع‌ترین افراد ما در جنگ بودند و تنبیه متجاوز مهم‌ترین درسی بود که آنها به دشمن دادند. فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: غواص‌های دست بسته ما می‌گویند اگر دشمن ما را با دست بسته هم تیرباران کند، تسلیم زیاده‌خواهی شما نخواهیم شد.رضایی ادامه داد: من به نمایندگی از همه رزمندگان می‌گویم کسی از نجابت ما در دنیا سوءاستفاده نکند. اگر خشم ملت به جوش بیاید شما افسوس تاریخی خواهید خورد همان‌طور که در جنگ خوردید.رضایی افزود: در ایران نباید علامت غلط و حرف‌های غیر واقعی به دنیا ارائه شود. نباید بگوییم ما آب خوردن نداریم و کشور محاصره شده است. فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: پیام ملت ایران این است که ما دوران قاجار و پهلوی را دیگر تکرار نخواهیم کرد. سیاست خارجه قاجاری و پهلوی دیگر به کشور برنمی‌گردد. ۳۰۰ سال عقب‌ماندگی و تجزیه ایران را کنار گذاشته‌ایم. البته با کسی هم جنگ نداریم بلکه می‌گوییم حرف منطقی ملت ایران را گوش دهید. وی افزود: ما انرژی هسته‌ای در چارچوب قانون بین‌المللی را می‌خواهیم و دنبال بمب اتم نیستیم.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به همه دنیا اعلام می‌کنیم که به دنبال حقوق انسان‌ها، ملت‌ها و امنیت در منطقه و حفظ منافع ملی و مجازات متجاوزان در منطقه و رژیم صهیونیستی و عربستان هستیم.وی ادامه داد: ما می‌گوییم تروریسم و تجاوز باید تمام شود؛ پس نگویند نیروهای حزب‌اللهی می‌خواهند در کشور جنگ درست کنند. ما دنبال امنیت و آرامش هستیم اما نمی‌خواهیم با دست باز همه عزت و شرف‌مان را تقدیم آنها کنيم .  وی در پایان خطاب به کشورهای بیگانه خاطرنشان کرد: بنشینید و با همدیگر فکر کنید که اگر می‌خواهید در ایران یا در بیرون از کشور به مرزهای ما حمله کنید، پشیمان نشوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا