نهاد های موازی متمرکز شوند

معاونت فناوری  اطلاعات وزارت ارتباطات و شرکت فناوری اطلاعات وجود دارد که این دو امور مشابه ای را برعهده دارند.معاونت فناوری اطلاعات که ریاست آن برعهده ریاضی است، درسال های اخیر،ایده اینترنت یا اینترانت ملی بوده است.این طرح که در ابتدا به خاطر لفظ اینترنت ملی آن با انتقادات فراوانی از سوی کارشناسان همراه شد، …

معاونت فناوری  اطلاعات وزارت ارتباطات و شرکت فناوری اطلاعات وجود دارد که این دو امور مشابه ای را برعهده دارند.
معاونت فناوری اطلاعات که ریاست آن برعهده ریاضی است، درسال های اخیر،ایده اینترنت یا اینترانت ملی بوده است.این طرح که در ابتدا به خاطر لفظ اینترنت ملی آن با انتقادات فراوانی از سوی کارشناسان همراه شد، اکنون به دوش شرکت فناوری اطلاعات افتاده است.
شرکت فناوری اطلاعات نیز با مدیریت سعید مهدیون تقریبا تمام امور اجرایی مرتبط با فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات را در اختیار دارد.
شرکت فناوری اطلاعات به عنوان متولی طراحی، ایجاد و توسعه شبکه ها و خدمات ارزش افزوده خدماتی از ابتدای سال ۱۳۷۰ رسما ایجاد و مامور راه اندازی شبکه اطلاع رسانی عمومی کشور شد.
این مرکز در سه سال فعالیت با تکیه بر تجربیات سالیان دراز در امور مخابراتی و استفاده از تمامی امکانات فنی موجود کشور موفق به راه اندازی فاز اول شبکه PUBLIC DATA NETWORK کشور تحت نام IranPac با پروتکل X.25 شد.
این شرکت طرح اینترنت ملی(اینترانت ملی)،سرشماری کاربران اینتنرنت، امداد رایانه ای و غیره را در دستور کار خود دارد.
در عمل شاهد عدم فعالیت جدی حوزه معاونت فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات هستیم  و این معاونت شاید بزرگترین فعالیتی که می تواند انجام دهد، تدوین طرح برنامه پنجم توسعه در حوزه ارتباطات است.
وزیر ارتباطات می تواند برای افزایش بهره وری، کاهش بوروکراسی ، صرفه جویی در هزینه ها و کوچک سازی سازمان های زیر مجموعه خود این دو نهاد را در هم ادغام کرده و یک سازمان یا معاونت مجزا ایجاد کند.
می توان به جای معاونت فناوری اطلاعات و شرکت فناوری اطلاعات که در یک راستا گام بر می دارند،یک سازمان جدید با شکل و وظایف بیشتر و بهتر ایجاد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا