حواس پرتی رانندگان سالانه ۵۸۰۰ نفر را می کشد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، این تحقیقات که توسط Transportation Secretary Ray LaHood انجام شده نشان داده که حواس پرتی رانندگان تهدیدی برای جامعه به شمار می رود و هر سال این قضیه جدی تر و همه گیر می شود.در طول سال گذشته علاوه بر کشته شدن ۵ هزار و …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، این تحقیقات که توسط Transportation Secretary Ray LaHood انجام شده نشان داده که حواس پرتی رانندگان تهدیدی برای جامعه به شمار می رود و هر سال این قضیه جدی تر و همه گیر می شود.
در طول سال گذشته علاوه بر کشته شدن ۵ هزار و ۸۰۰ نفر ، ۵۱۵ هزار نفر هم در اثر این تصادفات آسیب دیدند.
این تحقیقات نشان داد که گیجی و حواس پرتی رانندگان به دلیل استفاده از دستگاه هایی چون تلفن های همراه، ارسال پیام، خوردن، صحبت کردن با مسافران و دستکاری رادیو صورت می گیرد.
ارتباط تصادفات مهلک با گیجی رانندگان از ۱۱ درصد در سال ۲۰۰۴ به ۱۶ درصد در سال ۲۰۰۸ افزایش یافته است. این در حالی است که ۳۰ درصد کل تصادفات مهلک و کشنده در اثر استفاده رانندگان از مشروبات الکلی ناشی می شود.
تحقیقات نشان داده است که رانندگان زیر ۲۰ سال باعث بروز ۱۶ درصد تصادفات و افرادی که ۲۰ تا ۲۹ سال سن دارند ۱۲ درصد این تصادفات را باعث می شوند.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا