سومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، علی حسینی با حضوردرمصلی، نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال را افتتاح کرد.این نمایشگاه که در آن ۲۵ کشور خارجی و اغلب نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی حضور دارند با هدف ایجاد جایگاه معتبر رسمی برای عرضه محصولات دیجیتال در کشور ، توسعه خط و زبان …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، علی حسینی با حضوردرمصلی، نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال را افتتاح کرد.
این نمایشگاه که در آن ۲۵ کشور خارجی و اغلب نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی حضور دارند با هدف ایجاد جایگاه معتبر رسمی برای عرضه محصولات دیجیتال در کشور ، توسعه خط و زبان فارسی و حمایت از افراد و مراکز پدیدآورندگان آثار دیجیتالی برپا می شود.
جشنواره رسانه های دیجیتال در۶ بخش اصلی و ۸ بخش جانبی برگزار می شود که آثار در بخش اصلی مورد داوری قرار می گیرند .
در بخش نرم افزارهای رسانه ای بیش از ۲۰۰ موسسه فعال در حوزه تولید نرم افزارهای فرهنگی با بیش از ۵هزار و ۵۰۰ اثر حضور خواهند داشت و در بخش بازی های رایانه ای نیز ۵۰ بازی تولید داخلی و ۲۵۰ بازی خارجی متناسب با فرهنگ ایرانی عرضه می شود و حدود ۱۰۰ اثر از ۳۰ موسسه فعال حوزه تلفن همراه و ۸۰ نرم افزار در قالب نرم افزار تلفن همراه در بخش اصلی نمایشگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
در بخش هنرهای دیجیتال به عنوان یکی از بخش های اصلی نمایشگاه حضور ۴۰ موسسه فعال ، ۱۰۰ اثر در بخش جشنواره و ۲۰۰ اثر برای نمایش در این حوزه قطعی شده و در بخش پایگاههای اینترنتی و وبلاگ ها نیز بیش از ۵۰۰ پایگاه اینترنتی و وبلاگ معرفی می شود و ۵۵۰۰ وبلاگ مورد داوری قرار می گیرند که ۱۰۰ وبلاگ به عنوان آثار برتر معرفی خواهند شد.
در بخش فناوری و نوآوری نیز۴۰ غرفه و ۱۰۰ محصول نوآورانه برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با رسانه های دیجیتالی درنظر گرفته شده است و در ۱۰ روز برگزاری جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتال حدود ۲۳۰ نشست و کارگاه تخصصی برگزار می شود و بیش از ۱۰۰ خدمت الکترونیکی دستگاههای دولتی به معرض نمایش درمی آید.
معرفی محصولات ، کارگاههای آموزشی ICDL ، مسابقات متعدد و فرهنگ سازی استفاده صحیح از ابزارهای دیجیتال در کارگاه خانواده و رسانه های دیجیتال برپا می شود.
سازمان ها و استان ها نیز در قالب ۹۰ غرفه محصولات خود را ارائه می دهند و ۲۰ مسابقه نیز برای بازدیدکنندگان در سنین مختلف درنظر گرفته شده است.
همچنین تسهیلات و خدمات رفاهی برای بازدیدکنندگان تعبیه شده و توزیع یارانه در قالب بن کارت هوشمند به ازای هر نفر ۵۰ هزار ریال از دیگر تسهیلات حضور در این نمایشگاه است.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا