تاخیر در واگذاری مخابرات، حساسیت بازار را بالا برد

ایلنا: مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات گفت: یکی از مسایلی که در بازار سهام مطرح بود واگذاری بلوک مدیریتی مخابرات بود که با تاخیرهایی انجام شد، این مساله حساسیت بازار را بیشتر کرد. اما این معامله انجام شد و با روشن شدن ماهیت خریداران این سهم، بازار به آن واکنش نشان داد و بعد …

ایلنا: مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات گفت: یکی از مسایلی که در بازار سهام مطرح بود واگذاری بلوک مدیریتی مخابرات بود که با تاخیرهایی انجام شد، این مساله حساسیت بازار را بیشتر کرد. اما این معامله انجام شد و با روشن شدن ماهیت خریداران این سهم، بازار به آن واکنش نشان داد و بعد از یک روز بازار نسبت به این سهم وضعیت متعادل‌تری پیدا کرد.
عظیم ثابت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، به تشریح بازار سهام پرداخت و ا ظهار داشت: سهام مخابرات سه میلیارد سهم است که هر سهم یک ریال است که این رقم حدود ۲ میلیارد و سیصد میلیون تومان در قیمت تمام شده سهام مخابرات اثر می‌گذارد.
وی با اشاره به زمان قطعی شدن معامله بلوک مخابرات اظهار داشت: قطعی شدن یا نشدن این معامله در بازار سرمایه بسیار مهم است در یکی، دو روز گذشته بازار حالت طبیعی به خود گرفته تا آنجا که برخی از سهام صف خرید دارند و سهامی مانند حفاری شمال گروه بانکی‌ها از جمله بانک پارسیان، کارآفرین و زیر مجموعه‌های صدرا و ماشین‌سازی اراک که جزو سهام مطرح بازار هستند روند رو به رشدی را داشتند.
وی با اشاره به صف فروش مخابرات اظهار داشت دیروز شاهد صف فروش مخابرات بودیم. امروز نیز در ساعات آغازین معامله مخابرات شاهد صف فروش بود اما بعد از چند ساعت این صف از بازار جمع شد.
این امر نشان داد، بازار روی این سهم نظر مثبت دارد تا آنجا که امروز حدود ۶۷ میلیون سهم مخابرات معامله شد.
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات به دلایل رشد برخی سهام مطرح در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: با توجه به پایان سال مالی برخی از شرکت‌ها و ارایه گزارش‌های شش ماه آنها که به دنبال آن برخی از آنها تعدیل مثبت از خود ارایه دادند شاهد رشد سهام برخی از شرکت‌ها شدیم و معاملات عمده نیز که در بازار سرمایه انجام می‌شود روی قیمت سهام شرکت‌ها اثرگذار می‌گذارد به طور مثال شرکت حفاری شمال که خبر از معامله بلوکی آن در بازار و همچنین راه‌اندازی دکل‌های این شرکت به گوش می‌رسد، به قیمتی معادله ۲۲۶۶ ریال رسیده و در برخی از ساعات معامله به رقم ۲۲۸۸ ریال رسیده است.
بنابراین اخبار مثبتی که از این سهم به گوش می‌رسد و حمایت‌هایی که بازار از آن داشته منجر به رشد ۷۰ درصدی سهام حفاری شمال شده است. ضمن اینکه در حال حاضرقیمت سهام مخابرات به ۱۸۰ تومان رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا