ارائه سرویس‌های جدید روی سامانه اندازه‌گیری سرعت اینترنت

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سعید مهدیون – مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران – با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش از این تنها امکان اندازه‌گیری سرعت اینترنت مورد استفاده برای کاربران فعال شده بود.وی افزود: این در حالی است که کاربران اینترنتی کشورمان می‌توانند به صورت رایگان و با مراجعه …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سعید مهدیون – مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران – با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش از این تنها امکان اندازه‌گیری سرعت اینترنت مورد استفاده برای کاربران فعال شده بود.
وی افزود: این در حالی است که کاربران اینترنتی کشورمان می‌توانند به صورت رایگان و با مراجعه به این سرورها، علاوه بر اندازه‌گیری سرعت، کیفیت اینترنت مورد استفاده خود را نیز ارزیابی کنند.
او با اشاره به فعال شدن امکان ثبت گزارش‌های اندازه‌گیری صورت گرفته، گفت: یکی از سرویس‌هایی که روی این سرورها فعال شده امکان ارایه شکایت الکترونیکی است.
مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران درباره چگونگی کاربرد این سرویس تصریح کرد: کاربران اینترنتی کشورمان می‌توانند گزارش‌هایی که به کمک این سرور تهیه کرده‌اند را ثبت و به عنوان مستندات خود از آن‌ها استفاده کنند.
وی ادامه داد: بر همین اساس کاربران می‌توانند شکایت الکترونیکی خود را مبنی بر دریافت سرویس نامطلوب از ارائه دهندگان اینترنت به همراه مستندات موجود به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کنند.
مهدیون با اشاره به راه‌اندازی سرویس “تست ظرفیت خط” در هفته جاری خاطر نشان کرد: به کمک این سرویس، امکان اندازه‌گیری استفاده از تمام ظرفیت خط ارتباطی جهت انتقال حداکثر اطلاعات در واحد زمان، بودن توجه به ترتیب بسته‌های اطلاعاتی از دست رفته فراهم می‌شود.
او درباره میزان استفاده کاربران از سرورهای اندازه‌گیری سرعت، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات و آمار موجود، تاکنون بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تست سرعت انجام شده است. در صورت فعال شدن تمامی ۱۰ سرور اندازه‌گیری سرعت، تعداد مراجعان به صورت تصاعدی رشد خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران با تأکید به آمادگی این شرکت برای ارایه این سرورها به بخش خصوصی تصریح کرد: هر کدام از ISPها و یا ISDPهایی که احساس می‌کنند سرویس‌های خود را با کیفیت مناسبی به کاربران ارائه می‌کنند، می‌توانند یکی از این سرورها را روی سیستم خود قرار دهند و امکان اندازه‌گیری سرعت را برای کاربران فراهم کنند.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا