اتحادیه اروپا ولوم MP3 player را کنترل می کند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس ، اتحادیه اروپا طی طرحی از تولید کنندگان شناخته شده و دستگاههای دیجیتال پخش موسیقی می خواهد به کاربرانشان توصیه کنند میزان شدت ولوم دستگاههایشان را هنگام استفاده  کاهش دهند.کمیسر امور مصرف کنندگان اتحادیه اروپا گفت :  نخبگان و دست اندرکاران صنایع با همکاری یکدیگر …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس ، اتحادیه اروپا طی طرحی از تولید کنندگان شناخته شده و دستگاههای دیجیتال پخش موسیقی می خواهد به کاربرانشان توصیه کنند میزان شدت ولوم دستگاههایشان را هنگام استفاده  کاهش دهند.
کمیسر امور مصرف کنندگان اتحادیه اروپا گفت :  نخبگان و دست اندرکاران صنایع با همکاری یکدیگر باید برای تعیین استانداردها محدود کننده شدت صوت برای جلوگیری از صدمه دیدن به سیستم شنوایی ، اقدام کنند.
وی افزود ، چنانچه کاربران بخواهند معادل ۲۰  یا ۳۰ سال از وسایل پخش موسیقی یاد شده استفاده کنند ، باید ولوم آنرا کم کنند. این اقدام به منظور حفظ سلامتی کاربران بویژه برای کاربران جوان ضروری است.
بنابر اعلام یکی از تشکیلات علمی اتحادیه اروپا ، بین ۲.۵ تا ۱۰ میلیون اروپایی به دلیل گوش دادن به موسیقی ازطریق MP3 players بدون رعایت ایمنی در میزان شدت  ولوم – بالای ۸۹ دسی بل –  یک ساعت در روز برای مدت دست کم ۵ سال ، در معرض مشکل شنوایی قرارخواهند داشت.
این تشکیلات افزود ،  حداکثر سطح شدت ولوم برای دستگاههای یاد شده که درحال حاضر فروخته می شوند ،  بین ۸۰ تا ۱۱۵ دسی بل است.
استفاده از گوشی های مختلف می تواند به میزان ۹ دسی بل ، به مقیاس ۸۰ تا ۱۱۵ دسی بل اضافه کند.
شدت میزان صوت بالای ۱۲۰ دسی بل معادل شدت صوت ناشی از برخواستن هواپیما از باند فرودگاه است.
۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا