ضرورت باز مهندسی IP آدرس ها در پروژه اینترنت ملی

عبدالمجید ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: باید برای انتقال به آدرس IPهای ورژن ۶ روی شبکه ملی اینترنت برنامه‌ریزی شود.وی با بیان اینکه در حال حاضر استفاده بهینه‌ای از IPها نمی‌شود، گفت: برای حل این مشکل دو اقدام باید صورت پذیرد، نخست بازمهندسی آدرس‌های IP به ویژه ویرایش ۴ …

عبدالمجید ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: باید برای انتقال به آدرس IPهای ورژن ۶ روی شبکه ملی اینترنت برنامه‌ریزی شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر استفاده بهینه‌ای از IPها نمی‌شود، گفت: برای حل این مشکل دو اقدام باید صورت پذیرد، نخست بازمهندسی آدرس‌های IP به ویژه ویرایش ۴ و راه دوم مهاجرت به آدرس IPهای ورژن ۶ است.
ریاضی با بیان اینکه ارایه بسیاری از خدمات الکترونیکی مستلزم وجود شبکه امن و پایدار است، گفت: در راستای اجرای پروژه شبکه اینترنت ملی اقداماتی در جهت فراهم کردن شبکه‌ای امن و پایدار انجام شده است.
پروژه اینترنت ملی از اولین طرح های وزارت ارتباطات در دولت نهم بود که به دلیل هزینه بالای این طرح، مجلس با تخصیص بودجه با آن موافقت نکرد.
پروژه اینترنت ملی حدود سه سال است که مسکوت مانده است.
اینترنت ملی برای توسعه زیرساخت اطلاعاتی کشور اجرا می شود و می توان خدمات متعددی را  روی آن تعریف کرد.
از اهداف این طرح می توان به افزایش قابلیت ها و ظرفیت شبکه ملی ip با نگاه به شبکه های نسل جدید، ارائه سرویس به شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات اینترنتی pap، ایجاد شبکه های مجازی vpn سازمان ها و شرکت ها در سطح کشور و نیز ایجاد زیر ساخت های پرظرفیت برای ترانزیت ترافیک منطقه ای و بین المللی اشاره کرد.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا