بازدهی۴۳درصدی مخابرات از زمان ورود به بورس

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ، شرکت مخابرات ایران از ابتدای ورود خود به بازار سهام، تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۳۸۵ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال سود را میان سهام داران خود تقسیم کرده است.هر سهم شرکت مخابرات در روز ابتدایی عرضه یک هزار و ۵۴۵ …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ، شرکت مخابرات ایران از ابتدای ورود خود به بازار سهام، تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۳۸۵ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال سود را میان سهام داران خود تقسیم کرده است.
هر سهم شرکت مخابرات در روز ابتدایی عرضه یک هزار و ۵۴۵ ریال بود که این میزان پس از ۱۷۲ روز کاری، در پایان ساعات معاملاتی ۴ مهرماه (دیروز)،‌ به یک هزار و ۸۷۲ ریال رسید. بنابراین سهام داران مخابرات، شاهد افزایش ۸۰/۲۴ درصدی قیمت سهام خود از ۱۹ مرداد ۸۷ تا کنون بوده اند.
بر این اساس، ارزش بازار سهام این شرکت با سرمایه ۶۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریالی، در حال حاضر به ۸۵ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال رسیده است تا این شرکت صدر جدول بورس را در اختیار خود نگه دارد.
در این مدت، سه میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۴۳۰ سهم مخابرات ایران به ارزش ۱۶ هزار و ۵۱۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون و ۵۳۱ هزار ریال در بازار سهام دادوستد شده که ا زگردش خوبی برخوردار است.
درعین حال این سهم طی مدت حضور خود در ۱۷۲ روز معامله شده که نقدشوندگی مناسبی را در اختیار سهام دارانش قرار می­دهد.
روند واگذاری مخابرات
پس از برگزاری جلسه مخابرات در ۲۱ خردادماه ۸۷، پنج درصد از سهام این شرکت روز ۱۹ مرداد ۸۷ در بورس اوراق بهادار عرضه شد تا بزرگ­ترین شرکت مشمول اصل ۴۴، پا به عرصه بازار سهام بگذارد. قیمت ۱۵۰ تومان، قیمت کشف شده برای هر سهم این شرکت در روز نخست عرضه بود. پس از آن، مخابرات همواره یکی از خبرسازترین شرکت های بازار سهام بود و با توجه به در اختیار داشتن ۹ درصد ارزش بازار سهام کشور، شاخص را با نوسانات خود، همراه کرد.
در عین حال، ۲۰ درصد سهام مخابرات ایران در اختیار سهام عدالت قرار گرفت و پنج درصد نیز به عنوان سهام ترجیحی به کارکنان این شرکت واگذار شد.
امروز نیز سازمان خصوصی‌سازی ۵۰ درصد به علاوه یک سهم مخابرات را به صورت بلوکی در بورس عرضه می‌کند تا مدیریت این شرکت از اختیار دولت خارج شود.
با احتساب واگذاری این تعداد از سهام، ۸۰ درصد سهام مخابرات ایران به بخش غیردولتی واگذار خواهد شد و مابقی نیز نزد دولت باقی خواهد ماند.
بر این اساس کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد، کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و مهر اقتصاد ایرانیان برای خرید این بلوک اعلام آمادگی کردند که در حال حاضر کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و مهر اقتصاد ایرانیان برای خرید این بلوک رقابت می‌کنند.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا