واگذاری پهنای باند اینترنتی فقط با ارائه موافقت کتبی سازمان مجاز است

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات از ابلاغیه جدید سازمان در خصوص شرکت‌های مجاز توزیع و عرضه خدمات اینترنت خبر داد.به گزارش ایلنا، علی ذوالقدریها درخصوص شرکت‌های مجاز به توزیع و عرضه خدمات اینترنت (ISP و ISDP) اظهار داشت: تمدید و توسعه قراردادهای قبلی و یا انعقاد قرارداد جدید به منظور واگذاری پهنای‌باند …

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات از ابلاغیه جدید سازمان در خصوص شرکت‌های مجاز توزیع و عرضه خدمات اینترنت خبر داد.
به گزارش ایلنا، علی ذوالقدریها درخصوص شرکت‌های مجاز به توزیع و عرضه خدمات اینترنت (ISP و ISDP) اظهار داشت: تمدید و توسعه قراردادهای قبلی و یا انعقاد قرارداد جدید به منظور واگذاری پهنای‌باند تنها با آن دسته شرکت‌هایی مجاز است که دارای پروانه معتبر از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و میزان آن هم حداکثر به میزان مندرج در موافقت نامه پهنای باند است.
وی ادامه داد: انعقاد قرارداد جدید به منظور واگذاری پهنای باند اینترنتی یا تمدید و توسعه قراردادهای قبلی با بهره‌برداران نهایی اعم از سازمان‌های دولتی و غیردولتی فقط با ارائه موافقت کتبی سازمان مجاز است و شرکت‌های مخابرات استانی مجاز به ارائه خدمات اینترنتی Dial up به بهره‌برداران نهایی نیست.
مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات افزود: کلیه شرکت‌های توزیع و عرضه کننده خدمات اینترنت فاقد پروانه معتبر و یا موافقت‌نامه ادامه فعالیت از سازمان حداکثر تا پایان آبان ماه سال ۱۳۸۸ فرصت دارند تا با مکاتبه با سازمان وضعیت خود را مشخص کرده و پروانه معتبر و یا موافقت کتبی سازمان را دریافت و به شرکت مخابرات استان ارائه کند. بدیهی است در غیر اینصورت پس از پایان مهلت مذکور، خدمات ارائه شده به این شرکت‌ها باید قطع شود.
ذوالقدریها تصریح کرد: کلیه بهره‌برداران نهایی اعم از دولتی و غیردولتی که بدون موافقت نامه سازمان پهنای باند خود را از شرکت مخابرات استان دریافت کرده‌اند، تا پایان سال ۱۳۸۸ فرصت دارند نسبت به قطع ارتباط با شرکت مخابرات استان و دریافت پهنای باند از شرکت‌های توزیع و عرضه کننده خدمات اینترنت دارای پروانه معتبر از سازمان اقدام کنند.
وی افزود: کلیه بهره‌برداران نهایی اعم از دولتی و غیر دولتی دارای موافقت نامه دریافت پهنای باند از سازمان می‌توانند تا پایان مدت اعتبار موافقت نامه خود به دریافت پهنای باند ادامه دهند و در پایان این مدت در صورت ارایه موافقت نامه جدید از سوی سازمان مجاز به دریافت پهنای باند از شرکت مخابرات استان هستندو در غیر اینصورت پهنای باند اینترنتی آنها باید قطع شود.
مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در خصوص استان‌هایی که دارای حداقل ۳ شرکت توزیع‌کننده اینترنت هستند، اظهارداشت: در استان‌هایی که به تشخیص و اعلام سازمان حداقل ۳ شرکت توزیع کننده اینترنت شروع به فعالیت کرده‌اند، شرکت مخابرات استان مجاز به فروش پهنای باند به شرکت‌های عرضه کننده خدمات اینترنت (ISP) نیست و باید ضمن خودداری از انعقاد قرارداد و یا تمدید قراردادهای قبلی توزیع اینترنت، تا تاریخ تعیین شده توسط سازمان نسبت به فسخ قرارداد با شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات اینترنت (ISP) اقدام کنند.
ذوالقدریها در پایان خاطرنشان کرد: ارائه پهنای باند اینترانتی به کلیه شرکت‌های دارای پروانه معتبر توزیع و عرضه کننده خدمات اینترنت از سازمان بلامانع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا