مخابرات ایران در تله کام جهانی ۲۰۰۹ ژنو شرکت می‌کند

شرکت مخابرات ایران به همراه دو شرکت بخش خصوصی و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات پنجم تا نهم اکتبر (۱۳ تا ۱۷ مهرماه ) در اجلاس جهانی مخابرات در ژنو حضور خواهد داشت.به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: در سال جاری مانند سال‌های گذشته …

شرکت مخابرات ایران به همراه دو شرکت بخش خصوصی و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات پنجم تا نهم اکتبر (۱۳ تا ۱۷ مهرماه ) در اجلاس جهانی مخابرات در ژنو حضور خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: در سال جاری مانند سال‌های گذشته از همه کشورها برای حضور در اجلاس و نمایشگاه جهانی مخابرات (تله کام جهانی ۲۰۰۹) دعوت شده است، اما جهت‌گیری اصلی امسال این نمایشگاه، حضور بیشتر کشورهای درحال توسعه است.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۱۰۰ کشور جهان در این نمایشگاه حضور داشته باشند که شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات مانند شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و شرکت دیتا نمایندگان ایران خواهند بود.
زارعیان، عمده هدف ایران برای حضور در این نمایشگاه را معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه مخابرات، بازاریابی بین‌المللی در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه روابط با کشورهای دیگر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تلاش داریم شرایط استفاده از آشنایی با فناوری های روز را ایجاد کنیم.
مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران علاقه‌مند به حضور قوی‌تر بخش خصوصی در این نمایشگاه بود، گفت: دو شرکت تالیا و پیشگامان کویر یزد آمادگی حضور خود را در کنار مخابرات ایران اعلام کردند. البته کارشناسان دیگری از سایر شرکت‌های بخش خضوصی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
وی تصریح کرد: دراین رویداد جهانی به غیر از برگزاری نمایشگاه، مجمعی نیز با حضور مدیران مخابرات ارشد دنیا تشکیل می‌شود که در آن آخرین دستاوردهای ارتباطات و تجربیات کشورها به تبادل نظر گذاشته خواهد شد که ایران نیز در این مجمع حضور داشته و آمادگی خود را برای ارائه دستاوردهای مخابراتی و ارتباطی اعلام می‌کند.
زارعیان یادآور شد: تاکنون ۹۹۵ نفر از ۹۲ کشور جهان برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین که بیش از۳۰ نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف ارتباطی برگزار می‌شود که برای اعزام هیات کارشناسی در این نشست های تخصصی اقدامات لازم انجام شده است.
وی ادامه داد: براساس برنامه تنظیمی، در این اجلاس با مدیر و معاونان اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU ) ملاقات خواهیم داشت و با تعدادی از اپراتورها، وندورها و مراکز R&D جلسات مشترکی برگزار می‌کنیم.
به گفته این مقام مسئول، در نمایشگاه‌ها و اجلاس‌های ITU که هر ۳ سال یک‌بار برگزار می‌شود، شرکت‌های مخابرات ایران، حضور فعالی داشته است. به نحوی که در تله کام سال ۲۰۰۳ ژنو، ایران هم در قالب نمایشگاه و هم بازدیدکننده حضور داشته و انتخاب مشاور برای پروژه اپراتور دوم تلفن همراه از جمله دستاوردهای این اجلاس است. همچنین که در تله کام ۲۰۰۶ نیز که در هنگ کنگ برگزار شد بخش دولتی مخابرات ایران برای بازدید و بخش خصوصی به عنوان نمایشگاه‌دار حضور داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا