دسترسی به اینترنت پرسرعت از مبانی برنامه پنجم توسعه باید باشد

“رمضانعلی صادق زاده” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به ضرورت دسترسی به اینترنت پرسرعت، گفت: اینترنت یکی از ابزارهای استفاده از فناوری اطلاعات است و بدون اینترنت پرسرعت امکان توسعه فناوری اطلاعات در کشور وجود نخواهد داشت.وی افزود: بکارگیری فناوری‌های برتر مانند وایمکس (اینترنت بی سیم)، نسل سوم تلفن …

“رمضانعلی صادق زاده” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به ضرورت دسترسی به اینترنت پرسرعت، گفت: اینترنت یکی از ابزارهای استفاده از فناوری اطلاعات است و بدون اینترنت پرسرعت امکان توسعه فناوری اطلاعات در کشور وجود نخواهد داشت.
وی افزود: بکارگیری فناوری‌های برتر مانند وایمکس (اینترنت بی سیم)، نسل سوم تلفن همراه، همچنین ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده مطابق با استانداردهای بین‌المللی از ضرورت های غیرقابل چشم پوشی در برنامه پنجم است.
معاون صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه در برنامه پنجم ماهواره های مخابراتی باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد، افزد: در حوزه ماهواره باید تلاش بیشتری صورت گیرد و ماهواره های ملی جدیدی طراحی و پرتاب شود.
صادق زاده همچنین بر پررنگ شدن حضور ایران در باشگاه فضایی صاحبان ماهواره‌های مخابراتی و تحقیقاتی تاکید کرد.
وی در مورد جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه پنجم توسعه، گفت: مبانی و محور های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه پنجم توسعه باید با بهره گیری از تجارب برنامه
چهارم توسعه و براساس جهت گیری سند چشم انداز ۲۰ ساله و رعایت قوانینی چون سیاست ‌های اصل ۴۴ و بکارگیری قانون حداکثر استفاده از توان داخلی و نیز جذب سرمایه ‌گذاری خارجی، تنظیم شود.
صادق زاده با اشاره به ضرورت اجرای ابلاغیه اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: در پایان سال ۱۳۹۳، یعنی سال پایان برنامه پنج‌ ساله پنجم توسعه، فقط سازمان تنظیم مقررات و امور ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت، امور حاکمیتی پست و ۲۰ درصد سهام شرکت مخابرات ایران (مادر تخصصی) باید در دست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دولت باقی بماند و سایر امور باید به بخش تعاون و خصوصی بصورت واقعی و نه صوری واگذار شود.
وی بر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاها و ICT روستایی تاکید کرد و افزود: توسعه کامل زیرساخت‌های ارتباطی اعم از توسعه شبکه فیبرنوری، ماهواره، مایکروویو، بی‌سیم و … در سطح کشور متناسب با موقعیت جغرافیایی و جمعیتی در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد و هیچ خانواری در ۶۷ هزار روستای کشور در پایان برنامه پنجم توسعه فاقد زیرساخت ارتباطی نباشند.
صادق زاده ساماندهی وضعیت پست را در برنامه پنجم توسعه ضروری خواند و گفت: اپراتور
های متنوع پستی می توانند بوسیله بخش خصوصی و با نظارت سازمان تنظیم وارد عرصه ارتباطات پستی کشور شوند و تنوع در خدمات ارزش افزوده پستی با استفاده از فناوری‌های نوین ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا