سهام مخابرات به طور قطع فردا واگذار می شود

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران بطور قطع فردا یکشنبه در تالار بورس تهران عرضه می شود و مشکلی برای عرضه این سهام وجود ندارد.به گزارش موبنا سهام هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران در حالی …

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران بطور قطع فردا یکشنبه در تالار بورس تهران عرضه می شود و مشکلی برای عرضه این سهام وجود ندارد.
به گزارش موبنا سهام هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران در حالی قرار است فردا در تالار بورس عرضه شود که زمان واگذاری این سهام چندین بار به تعویق افتاده است .
مردادماه سال گذشته پنج درصد از سهام شرکت مخابرات ایران برای کشف قیمت در بورس عرضه شد و پس از آن مسئولان سازمان خصوصی سازی چندین بار واگذاری بلوکی سهام این شرکت را وعده دادند.
شرکت مخابرات ایران یکی از شرکت های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی است که میزان سهام واگذار شده آن باید به ۸۰ درصد برسد و تنها ۲۰ درصد آن در اختیار دولت بماند.
پنج درصد سهام این شرکت به کارکنان و ۲۰ درصد آن از طریق سهام عدالت واگذار شده است.
سازمان خصوصی سازی در آخرین اطلاعیه خود، روز یکشنبه پنجم مهرماه جاری را زمان عرضه ۵۰ درصد به اضافه یک سهم شرکت مخابرات ایران در بورس تهران اعلام کرد.
صلاحیت دو “کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین” و “کنسرسیوم پیشگامان کویریزد” به عنوان متقاضیان خرید سهام شرکت مخابرات ایران تایید شده است.
طبق اعلام سازمان بورس اوراق بهادار ، خریداران سهام بلوکی مخابرات (نزدیک ۲۳ میلیارد سهم به قیمت هر سهم ۳۴۰ تومان) باید ۲۰ درصد از قیمت را به صورت نقدی و بقیه را در ۱۶ قسط و هر شش ماه یک بار بپردازند.
عرضه یکباره این حجم سهام در بازار بورس بی سابقه است و در صورت فروش آن ، بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران صورت خواهد گرفت. 
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا