دلایل تفاوت در نرخ مکالمات شهری و بین‌شهری اپراتور اول

صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبری فاس «توانا» در این خصوص گفت: اصطلاح FLAT و یکسان بودن شبکه به این معنا است که نرخ مکالمات شهری و بین شهری در شبکه یکسان باشد یا به عبارت دیگر اینکه مشترک از موبایل خود در چه شهری استفاده می‌کند تاثیری در …

صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبری فاس «توانا» در این خصوص گفت: اصطلاح FLAT و یکسان بودن شبکه به این معنا است که نرخ مکالمات شهری و بین شهری در شبکه یکسان باشد یا به عبارت دیگر اینکه مشترک از موبایل خود در چه شهری استفاده می‌کند تاثیری در هزینه مکالمات مشترک نداشته باشد.
وی توضیح داد: در شبکه‌های FLAT برای محاسبه نرخ مکالمه از “نرخ موثر ” استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: بر این اساس محاسبه می‌شود که از کل مکالمات صورت گرفته و ترافیک در شبکه، چه‌مقدار از کل مکالمات شهری و چه مقدار بین شهری است.
وی به نحوه محاسبه نرخ موثر در شبکه‌های FLAT اشاره کرد و گفت: نرخ موثر با جمع دقایق مکالمات بین شهری ضربدر نرخ مکالمات بین شهری و دقایق مکالمات شهری ضربدر نرخ مکالمات شهری و تقسیم آن بر میزان کل مکالمات شبکه به دست می‌آید.
فیضی گفت: بر اساس محاسبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه اپراتور دوم (MTN ایرانسل) که از شبکه FLAT استفاده می‌کند ۶۲۵ ریال است.
وی ادامه داد: بر همین اساس تعرفه اپراتور اول ۵۲۵ ریال است اما به دلیل FLAT نبودن شبکه همراه اول در محاسبه نرخ مکالمات از این تعرفه استفاده نمی‌شود و نرخ ۵۲۵ ریالی که به عنوان نرخ موثر شبکه همراه اول ذکر می‌شود مبنای محاسبه هزینه مکالمات مشترکان این اپراتور قرار نمی‌گیرد.
به گزارش فارس، نرخ مکالمات همراه اول بر اساس قیمت پایه مصوب مجلس و مصوبه شورای اقتصاد، به صورت جداگانه شهری معادل ۴۴۷ ریال و بین‌شهری معادل ۷۶۰ ریال محاسبه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا