شرط جدید انبوه‌سازان برای اتمام مسکن مهر

انبوه‌سازان یک روز پس از تفاهمی که با مسوولان وزارت راه‌و‌شهرسازی برای مشارکت در نوسازی محله‌های فرسوده امضا کردند، دیروز موضع تازه خود را در قبال نحوه و شرایط تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر تشریح کردند. رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران، در توضیح این موضع جدید تاکید کرد: ارقام فعلی ساخت مسکن مهر تکافوی هزینه‌های ساخت …

انبوه‌سازان یک روز پس از تفاهمی که با مسوولان وزارت راه‌و‌شهرسازی برای مشارکت در نوسازی محله‌های فرسوده امضا کردند، دیروز موضع تازه خود را در قبال نحوه و شرایط تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر تشریح کردند. رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران، در توضیح این موضع جدید تاکید کرد: ارقام فعلی ساخت مسکن مهر تکافوی هزینه‌های ساخت و تکمیل واحدهای باقیمانده را نمی‌دهد و این نیاز به خصوص در پروژه‌های بلندمرتبه به مراتب بیش از سایر پروژه‌ها احساس می‌شود.

این در حالی است که طی یک ماه اخیر، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در نتیجه پیگیری‌های وزارت راه‌و‌شهرسازی، سه مصوبه در راستای افزایش وام ساخت‌و‌خرید مسکن به تصویب رسانده‌اند.

افزایش وام خرید مسکن تا سقف ۸۰ و ۶۰ میلیون تومان به ترتیب در قالب صندوق پس‌انداز یکم بانک مسکن برای خانه اولی‌ها و تسهیلات سایر بانک‌ها به بقیه متقاضیان خرید مسکن، افزایش یارانه دولت برای سود بانکی ساخت مسکن در بافت فرسوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد و همچنین مصوبه رفع انحصار وام‌دهی از بانک مسکن و قرار گرفتن بانک‌های تجاری در فهرست عاملان پرداخت تسهیلات، طی یک ماه گذشته این مطالبه را در انبوه‌سازان ایجاد کرده است که دولت اقدام چهارم را نیز به منظور حمایت از تامین مسکن انجام دهد.

به این ترتیب، حسن محتشم، با بیان اینکه هزینه‌های اولیه در ساخت مجتمع‌های بلند‌مرتبه بسیار بیشتر از پروژه‌های معمولی است،از دولت درخواست کرد با افزایش مجدد تسهیلات، امتیازاتی نیز به منظور جبران افزایش قیمت مصالح و سایر هزینه‌های ساخت‌و‌ساز مسکن مهر برای انبوه سازان در نظر بگیرد تا آنها هم بتوانند مطابق با موعدی که دولت برای بستن پرونده ساخت مسکن مهر اعلام کرده، تا پایان سال بعد، این واحدها را تکمیل کنند و به متقاضیان تحویل دهند.

به گفته وی، ۴۰ درصد از واحدهای مسکن مهر از طرف انبوه‌سازان ساخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا