خندوانه قلع و قمع می شود؟

در ماه مبارک رمضان کنداکتور همه شبکه ها دچار دگرگونی می شود. طبیعی هم هست. اکثر شبکه ها سریال دارند و مابقی ویژه برنامه های مخصوص این ماه. گاهی اما کنداکتور شبکه ها روی هم سایه می اندازد و باعث ایجاد تداخل برخی برنامه های جذاب می شود. این در حالی است که سیاست کلی …

در ماه مبارک رمضان کنداکتور همه شبکه ها دچار دگرگونی می شود. طبیعی هم هست. اکثر شبکه ها سریال دارند و مابقی ویژه برنامه های مخصوص این ماه. گاهی اما کنداکتور شبکه ها روی هم سایه می اندازد و باعث ایجاد تداخل برخی برنامه های جذاب می شود. این در حالی است که سیاست کلی تلویزیون همواره پرهیز از تداخل برنامه های پربیننده است. این مقدمه کوتاه را نوشتیم تا به این برسیم که قرار است زمان پخش برنامه «خندوانه» دچار تغییر شود. ماجرا چیست و آیا تصمیم «خندوانه»ای ها درست است؟

خندوانه از ۲۲ به ۱۹:۳۰

یکشنبه شب هنگام پخش «خندوانه» این طور زیرنویس شد که قرار است این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان به جای ساعت ۲۲ هر شب، ساعت ۱۹:۳۰ هر روز روی آنتن شبکه نسیم برود. براساس این زیرنویس تکرار آن هم ساعت ۲۴ همان شب، ساعت شش صبح و ۷:۳۰ فردای پخش است.

این تصمیم چرا گرفته شد؟

خیلی سخت نیست تا متوجه شویم «خندوانه» چه ساعت بدی برای پخش انتخاب کرده. بااین حال دست اندرکاران برنامه و مسئولان شبکه نسیم به ساعت ۱۹:۳۰ رسیده اند تا با سریال های مناسبتی رمضان تداخل نداشته باشند. روابط عمومی «خندوانه» به نقل از تهیه کننده این طور می گوید و تاکید می کند قطعا برنامه ساعت ۲۲ پخش نمی شود. به گفته او فعلا در حال رایزنی هستند که زمان پخش را نیم ساعت عقب بیاورند و به جای ۱۹:۳۰ ساعت ۱۹ هر روز پخش کنند.

خندوانه حواسش به ماه عسل بوده؟

دست اندرکاران برنامه «خندوانه» در حالی برای گریز از تداخل با سریال های مناسبتی زمان پخش را تغییر داده اند که «ماه عسل» هر روز ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه سه می رود. این برنامه بعد از ۱۱ سال آرام آرام جای خود را میان مردم باز کرده و حالا چندسالی است به شناسنامه این ماه تبدیل شده. «ماه عسل» برای تلویزیون هم حائز اهمیت است؛ خب در این شرایط چرا «خندوانه» باید ساعتی پخش شود که خیلی ها در انتظار «ماه عسل» هستند. از آن طرف شبکه دو برنامه عموپورنگ را برای این ماه آماده کرده و ساعت ۱۹ روی آنتن می فرستد. در محبوبیت این برنامه پیش بچه ها شکی نیست و حتما زور خیلی از آن ها بر خانواده ها می چربد تا مجابشان کنند به جای «ماه عسل» عمو پورنگ ببیند.

خندوانه با چه سریالی تداخل داشت؟

حالا بیایید مرور کنیم «خندوانه» در صورت عدم تغییر زمان پخش، با کدام سریال تداخل دارد؟ ساعت ۲۲ شبکه یک سریال «پایتخت ۴» را پخش می کند. اتفاقا هفته پیش اعلام شد «خندوانه» ساعت ۲۳ روی آنتن می رود تا مشخص شود برای مسئولان تلویزیون سریال مقدم چقدر اهمیت دارد. ساعت ۲۳ همان زمانی است که شبکه دو سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» مازیار میری را روانه آنتن می کند. یعنی خندوانه ای ها این بار هم نخواسته اند همزمان با این سریال روی آنتن باشند.

خندوانه مناسب پیش از افطار هست؟

چند سالی است مخاطبان تلویزیون به حال و هوای برنامه های پیش از افطار عادت کرده اند. همیشه در غمناک بودن آن ها نقد بوده ولی کمتر کسی توقع دارد برنامه ای شاد در حد «خندوانه» ببیند. اگر قرار است برنامه ای متفاوت و شاد برای قبل از افطار تولید شود، باید برای آن پلن تازه ای داشت. اتفاقا لحظات سرخوش بعد از افطار یعنی حوالی ۲۲ و حتی ۲۳ بهترین زمان «خنداونه» است.

خندوانه برند نیست یا سریال ها نگران هستند؟

در چنین تغییر و تحولی، سوال اساسی این است که مگر «خندوانه» برند نیست که از ترس همزمانی با سریال های مناسبتی زمان پخش آن به عصر هر روز می آید؟ رامبد جوان با ساخت «خندوانه» خیلی ها را هر شب پای تلویزیون می نشاند؛ از همه قشر و هر سنی. برنامه اش خیلی زود گرفت و فصل دوم از میزان مخاطبانش نکاست.

خب چه ترسی از سریال مناسبتی دارد؟ یا نه، مسئولان دیگر شبکه ها نگران سریالشان هستند و نمی خواهند با «خندوانه» همزمان باشد؟ هرچه باشد نتیجه یکی است؛ تغییر زمان پخش «خندوانه» خطای فاحشی است که هم به برنامه لطمه می زند و هم اعتراض بینندگان ثابتش را به همراه دارد. نکته دیگر این که در صورت پخش «خندوانه» براساس ساعتی که زیرنویس شده، دو برنامه آن با فاصله ای کم پخش می شوند. ساعت ۱۷:۳۰ تکرار آن و بعد از یک ساعت برنامه روتین «خندوانه» به آنتن می رسد. جالب است نه؟!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا