بازار سیم‌کارت با باد پاییزی تکان می‌خورد

فقط سیم‌کارت‌های اعتباری به دلیل ارزان بودن خرید و فروش می‌شوند    به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حوزه بازار خرید و فروش سیم‌کارت تلفن همراه به اعتقاد رئیس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی برای فعالان اقتصادی دیگر توجیه اقتصادی ندارد و به نوعی باید منتظر نسل جدید تلفن همراه یا …

فقط سیم‌کارت‌های اعتباری به دلیل ارزان بودن خرید و فروش می‌شوند    
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حوزه بازار خرید و فروش سیم‌کارت تلفن همراه به اعتقاد رئیس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی برای فعالان اقتصادی دیگر توجیه اقتصادی ندارد و به نوعی باید منتظر نسل جدید تلفن همراه یا همان اپراتور سوم باشیم که متفاوت‌تر از این شبکه باشد.
افشار فروتن لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که بازار سیم‌کارت‌های قدیمی همراه اول با کدهای یک، دو و سه تا حدودی ثبات پیدا کرده است گفت: می‌توان گفت این سیم‌کارت‌ها متقاضیان خاص خود را دارد.
وی افزود: اشباع بازار به حدی است که با فرارسیدن پاییز و آغاز سال تحصیلی فقط سیم‌کارت‌های اعتباری آن هم به دلیل ارزان بودن قیمتشان در بازار خرید و فروش می‌شوند. اما اتفاق خاصی در حوزه بازار سیم‌کارت دائمی‌ تلفن همراه نخواهد افتاد و پیش‌بینی تغییر یا اتفاق خاصی را در این حوزه نمی‌توان داشت.
فروتن با بیان اینکه حدود یک دهه است که سیم‌کارت وارد کشور شده است گفت: در این یک دهه سرویس ویژه‌ای به خدمات و امکانات سیم‌کارت‌ها اضافه نشده است و اگر قرار باشد نسل جدیدی به بازار وارد شود قطعا متفاوت از سیم‌کارت‌های فعلی خواهد بود اما زمانی اپراتور سوم تلفن همراه می‌تواند وارد بازار شده و خدماتش را ارائه دهد که اپراتورهای دیگر همه سرویس‌های خود را ارائه داده باشند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، قیمت خرید سیم‌کارت کارکرده کد یک ۵۱۰ هزار تومان و فروش آن ۵۴۰ هزار تومان است، همچنین سیم‌کارت صفر با کدهای دو ۵۳۰ هزار تومان خریداری می‌شود و ۶۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
سیم‌کارت کد سه به مبلغ ۴۸۰ هزار تومان خرید و ۵۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت‌ خرید کدهای چهار و پنج ۳۵۵ هزار تومان و فروش آن ۳۸۰ تا ۳۸۵ هزار تومان است.
همچنین قیمت خرید کد شش ۳۴۰ هزار تومان و فروش آن ۳۶۰ هزار تومان است و کد هفت به مبلغ ۳۳۰ هزار تومان خرید و ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ کد هشت نیز ۲۹۰ هزار تومان خریداری می‌شود و ۳۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
به گزارش ایسنا قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل با دو هزار تومان شارژ به مبلغ پنج هزار تومان است و قیمت اعتباری همراه اول نیز ۲۲۶۰۰ تومان است.
به گزارش ایسنا صفرزاده ـ یکی از فروشندگان سیم‌کارت در بازار تلفن همراه درباره وضعیت بازار در این حوزه به ایسنا گفت: بازار خرید و فروش سیم‌کارت راکد است و درواقع به دلیل اشباع بودن بازار می‌توان گفت خرید و فروش سیم‌کارت بازار تلفن همراه با بی‌اقبالی روبه‌رو است.
به گفته وی اگر سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به همان قیمت ۱۲ هزار تومان کاهش یابد بازار تغییر کرده و خرید و فروش افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا