تعداد کم شعب روستایی خساراتی را به روستاییان واردکرد

محمود افضلی، در گفت و گو با خبر نگارسازمان خبری موبنا با اشاره به تعداد کم شعب روستایی بانک های کشورتا قبل ازشروع برنامه چهارم توسعه کشور،اظهارداشت: عدم دسترسی عمومی روستاییان به خدمات رایج بانکی باعث خسارات  قابل توجه ای به این قشرشده ای است.وی تصریح کرد: براساس نظریات متداول توسعه اقتصادی در کشورهای جهان …

محمود افضلی، در گفت و گو با خبر نگارسازمان خبری موبنا با اشاره به تعداد کم شعب روستایی بانک های کشورتا قبل ازشروع برنامه چهارم توسعه کشور،اظهارداشت: عدم دسترسی عمومی روستاییان به خدمات رایج بانکی باعث خسارات  قابل توجه ای به این قشرشده ای است.
وی تصریح کرد: براساس نظریات متداول توسعه اقتصادی در کشورهای جهان سوم ، دسترسی روستاییان به خدمات ضروری به ویژه خدمات مالی و بانکی کشوریکی از پیش فرض های توسعه روستایی است.
افضلی ادامه داد: در نقاط شهری و پر جمعیت کشور دسترسی به خدمات بانکی به سادگی امکان پذیر بوده ولی مردم نقاط روستایی فاقد بانک برای استفاده از خدمات رایج بانکی باید هزینه بسیاری را متحمل شوند.
مدیرعامل پست بانک در پایان خاطر نشان کرد: این تفاوت دسترسی علاوه بر دور نگه داشتن جوامع روستایی از پیشرفت و توسعه و نیز کاهش تولید و اشتغال روستایی در بلند مدت باعث بی عدالتی مشهودی در توزیع امکانات جامعه نیزمی شود.
۱۱۷/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا