لزوم ایجاد مرکز تحقیق و توسعه تولید گوشی تلفن همراه

“پدرام  الیکایی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: در پی بالا بودن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و افزایش روزافزون قاچاق، شاهد عرضه انواع گوشی های بی کیفیت و غیراستاندارد هستیم.وی با بیان اینکه حدود ۹۷ درصد از سهم بازار در اختیار قاچاقچیان است، گفت:حضور شرکت های واردکننده در این بازار …

“پدرام  الیکایی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: در پی بالا بودن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و افزایش روزافزون قاچاق، شاهد عرضه انواع گوشی های بی کیفیت و غیراستاندارد هستیم.
وی با بیان اینکه حدود ۹۷ درصد از سهم بازار در اختیار قاچاقچیان است، گفت:حضور شرکت های واردکننده در این بازار ۴۶ میلیون نفری احساس نمی شود.
الیکایی ادامه داد: پدیده قاچاق کالا، سبب شده است تعداد اندک تولید و مونتاژ داخل هم به دلیل شرایط رقابتی در دست تولیدکنندگان مانده و جذب بازار مصرف نشود.
وی افزود: با توجه به شرایط فعلی که عنان بازار در اختیار قاچاقچیان است برخی از فروشندگان سودجو نیز برای سوددهی بیشتر اقدام به تعویض لوازم و قطعات یدکی ، فروش گوشی های کارکرده به جای گوشی های نو و ارائه کارت گارانتی های تقلبی پرداخته اند.
این فعال بازار با اشاره به  بهبود شرایط فعلی گفت: اگر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از ۲۵ به ۱۰ درصد برسد و مرکز تحقیق و توسعه تولید گوشی های تلفن همراه با حمایت دولت ایجاد شود، شاهد بازاری مناسب برای این کالاتی ارتباطی خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت” نامداران ارتباطات همراه” توصیه کرد: باید در آینده قانونی تصویب شود که به ناگهان و بدون کارشناسی مجلس شورای اسلامی ، تعرفه واردات به ناگهان افزایش پیدا نکند که پس از چهارسال متوجه ضرر و زیان بسیار فراوان آن که منجر به نابودی چندین شرکت و تعدادی انبوه گارگر و کارمند بشوند ، نباشیم.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا