سهام بلوکی مخابرات پنجم مهرماه عرضه می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، سازمان بورس اوراق بهادار به اطلاع کلیه فعالان بازار می‌رساند که عرضه عمده سهام شرکت مخابرات ایران موضوع اطلاعیه شماره ۱۷۶۱۶/۱۳۰ روز ۱۶ شهریورماه سال جاری مدیریت بازار که در تاریخ ۲۴ شهریورماه به تعویق افتاده بود بر اساس نامه شماره ۴۴۴۶/۲/۸۸ مورخ ۳۰ شهریورماه سازمان خصوصی سازی …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، سازمان بورس اوراق بهادار به اطلاع کلیه فعالان بازار می‌رساند که عرضه عمده سهام شرکت مخابرات ایران موضوع اطلاعیه شماره ۱۷۶۱۶/۱۳۰ روز ۱۶ شهریورماه سال جاری مدیریت بازار که در تاریخ ۲۴ شهریورماه به تعویق افتاده بود بر اساس نامه شماره ۴۴۴۶/۲/۸۸ مورخ ۳۰ شهریورماه سازمان خصوصی سازی در روز یکشنبه پنجم مهرماه مطابق با شرایط اعلامیه قبلی صورت می پذیرد.
در همین حال رییس سازمان خصوصی سازی در گفت وگو با موبنا تایید صلاحیت یک کنسرسیوم ایرانی – خارجی را برای خرید سهام مخابرات ، دلیل تاخیرعرضه سهام این شرکت بزرگ دولتی عنوان کرد.
غلامرضا حیدری کرد زنگنه با بیان اینکه اوایل هفته آینده سهام شرکت مخابرات ایران در تالار بورس عرضه می شود ، گفته بود که در ابتدا دو کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد و توسعه اعتماد مبین برای خرید سهام مخابرات اقدام کردند و صلاحیت این شرکت ها تایید شد اما هم اکنون کنسرسیوم دیگری نیز تقاضای خرید سهام مخابرات را داشته است که صلاحیت این کنسرسیوم داخلی – خارجی در حال بررسی است و در صورت تایید صلاحیت مجاز به خرید سهام مخابرات خواهد بود.
در راستای خصوصی سازی و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی ۸۰ درصد سهام شرکت مخابرات ایران باید به بخش خصوصی واگذار شود و ۲۰ درصد آن در اختیار دولت باقی بماند.
تاکنون ۳۰ درصد سهام این شرکت از طریق سهام عدالت ، سهام ترجیحی کارکنان و بورس واگذار شده است.قرار است ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم مخابرات از طریق بورس واگذار شود.
 ۱۲۸/۲۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا