پرداخت مبلغ علی الحساب بابت اینترکانکشن به اپراتور دوم

وفا غفاریان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، با اشاره به توافقات انجام شده مابین شرکت مخابرات ایران و اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان – ایرانسل برای محاسبه نرخ اینترکانکشن اظهار داشت: در راستای توافقات و مذاکرات صورت گرفته مبانی محاسبه داده ها مشخص شده است و براین اساس تعرفه اتصال متقابل …

وفا غفاریان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، با اشاره به توافقات انجام شده مابین شرکت مخابرات ایران و اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان – ایرانسل برای محاسبه نرخ اینترکانکشن اظهار داشت: در راستای توافقات و مذاکرات صورت گرفته مبانی محاسبه داده ها مشخص شده است و براین اساس تعرفه اتصال متقابل دو شبکه مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه طبق توافق طرفین قرار شده است که مخابرات مبالغی به عنوان علی الحساب بابت اینترکانکشن سال ۸۷ به ایرانسل پرداخت کند ، ادامه داد: مبلغ این پرداخت پس از ارائه مدارک اپراتور دوم و بعد از انجام محاسبات مشخص می شود.
به گفته غفاریان ، مخابرات بابت تعرفه اتصال متقابل سال ۸۶ نیز مبلغی به عنوان علی الحساب به ایرانسل پرداخته کرده است.
غفاریان خاطرنشان کرد: تعیین تعرفه اینترکانکشن مابین مخابرات و اپراتور دوم می تواند مبنایی برای تعیین تعرفه دیگر اپراتورهای تلفن همراه هم قرار گیرد اما این الزامی نیست چرا که نرخ اینترکانکشن بر مبنای توافق طرفین صورت می گیرد.
به گزارش موبنا در زمان حاضر در هر مکالمه از مخابرات ایران با اپراتور دوم ۶۲۵ ریال پرداخت می شود که ۳۳۴ ریال سهم ایرانسل و ۲۹۱ ریال برای مخابرات باقی می ماند.
این در حالی است که برخی سهامداران شرکت مخابرات ایران با اشاره به پرداخت هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی مخابرات به اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل – ام تی ان و نیز دریافت هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی از این اپراتور معتقدند که از این اتصال متقابل مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان متضرر شده اند.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا