حضور یک کنسرسیوم ایرانی – خارجی برای خرید سهام مخابرات

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه تمامی مسائل و مشکلات فنی برای واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران مرتفع شده است ، اظهار داشت: اواخر این هفته و نهایتا تا اوایل هفته آینده سهام شرکت مخابرات ایران در تالار بورس عرضه می شود. وی گفت: در ابتدا …

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه تمامی مسائل و مشکلات فنی برای واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران مرتفع شده است ، اظهار داشت: اواخر این هفته و نهایتا تا اوایل هفته آینده سهام شرکت مخابرات ایران در تالار بورس عرضه می شود.
وی گفت: در ابتدا دو کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد و توسعه اعتماد مبین برای خرید سهام مخابرات اقدام کردند و صلاحیت این شرکت ها تایید شد اما هم اکنون کنسرسیوم دیگری نیز تقاضای خرید سهام مخابرات را داشته است.
کردزنگنه افزود: صلاحیت این کنسرسیوم داخلی – خارجی در حال بررسی است که در صورت تایید صلاحیت مجاز به خرید سهام مخابرات خواهد بود.
وی در مورد ملیت این کنسرسیوم داخلی – خارجی صحبتی نکرد.
به گزارش موبنا قرار بود ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم مخابرات به صورت بلوکی در روز ۲۵ شهریورماه جاری عرضه شود .
در راستای خصوصی سازی و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی ۸۰ درصد سهام شرکت مخابرات ایران باید به بخش خصوصی واگذار شود و ۲۰ درصد آن در اختیار دولت باقی بماند.
تاکنون ۳۰ درصد سهام این شرکت از طریق سهام عدالت ، سهام ترجیحی کارکنان و بورس واگذار شده است.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا