گوشی قاچاق مورد علاقه کاربران ایرانی

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، گوشی های قاچاقی که از مبادی غیرقانونی وارد بازار تلفن همراه کشور می شوند  و با اختلاف قیمت چشمگیر نسبت به گوشی های گارانتی دار در بازار عرضه می شود توانسته مورد استقبال بیشتر متقاضیان قرار گیرد.در پی افزایش تقاضا برای گوشی های قاچاقی ، کارت های تقلبی گارانتی …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، گوشی های قاچاقی که از مبادی غیرقانونی وارد بازار تلفن همراه کشور می شوند  و با اختلاف قیمت چشمگیر نسبت به گوشی های گارانتی دار در بازار عرضه می شود توانسته مورد استقبال بیشتر متقاضیان قرار گیرد.
در پی افزایش تقاضا برای گوشی های قاچاقی ، کارت های تقلبی گارانتی را که غالبا نام آن ها مشابه نام شرکت های معتبر  دارند به همراه این نوع گوشی ها در بازار به فروش می رسد.
عدم ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب از سوی شرکت های قانونی، از دیگر دلایل اصلی است که سبب شده تا عموم مشتریان تمایل به خرید گوشی های فاقد گارانتی رسمی داشته باشند .
در همین کارشناسان بازار معتقدند  تا کنون شرکت های قانونی واردکننده گوشی نتوانستند با اعمال تعرفه ۲۵ درصدی، با قاچاقچیان به رقابت بپردازند .
در ایران اغلب مردم به گارانتی گوشی تلفن همراه چندان تمایلی ندارند و حتی در بسیاری مواقع هم فروشندگان رسمی گوشی های تلفن همراه گوشی های بدون گارانتی عرضه می کنند.
به اعتقاد کارشناسان، گارانتی تلفن همراه تاکنون هیچگاه با آن مفهومی که در اکثر کشورهای جهان شناسانده شده در ایران وجود نداشته است؛ از این رو بسیاری از مردم تفاوتی میان گوشی بدون گارانتی و گارانتی دار احساس نمی کنند.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا