استفاده از هندزفری اثرات امواج موبایل بر مغز را کاهش می دهد

حسین زاهدی فرد در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، به راههایی برای چگونگی کاهش میزان تشعشع ناشی از تلفن همراه اشاره کرد و اظهار داشت: کوتاه کردن زمان مکالمه با تلفن همراه ، استفاده از پیامهای متنی به جای مکالمه، استفاده از تلفن‌های ثابت و نیز استفاده از تلفن همراه در فضای …

حسین زاهدی فرد در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، به راههایی برای چگونگی کاهش میزان تشعشع ناشی از تلفن همراه اشاره کرد و اظهار داشت: کوتاه کردن زمان مکالمه با تلفن همراه ، استفاده از پیامهای متنی به جای مکالمه، استفاده از تلفن‌های ثابت و نیز استفاده از تلفن همراه در فضای آزاد از جمله راهکارهایی است که باید برای جلوگیری از تشعشات امواج موبایل به آن توجه کرد.
وی با تاکید براینکه امواج ناشی از تلفن همراه در فضای آزاد کمتر از امواج ناشی از آن در داخل منزل یا اتومبیل است، یادآور شد: در مورد آنتن‌ها و ایستگاههای زمینی موبایل نیز، داشتن فاصله ۱۰متری خطر امواج موبایل را تا یک دهم درصد کاهش می‌دهد.
به گفته این روانپزشک ، محققان از پدیده موبایل به عنوان مشابه وضعیت سیگار در سال ۱۹۶۰ یاد کرده‌اند و معتقدند تحقیقات در سالهای آینده اثبات خواهد کرد که تا چه اندازه تلفن همراه برای سلامتی انسان مضر خواهد بود.
وی افزود: تحقیقات در زمینه خطرات ناشی از استفاده تلفن همراه همچنان ادامه دارد و آینده مشخص خواهد کرد که موبایل‌ها تا چه حدی با حیات و سلامتی بشر ارتباط دارند و تاثیرگذار هستند.
زاهدی فر با اشاره به مشکل اصلی در تحقیقات پزشکی در زمینه تلفن همراه گفت:این صنعت رشد بسیار سریع‌تری از تحقیقات و مقالات در این خصوص داشته‌ و از سوی دیگر سود‌های کلان اقتصادی و سایر منافع که از این تکنولوژی نصیب بسیاری از اپراتورها و شرکت‌ها می‌شود، روند تحقیقات را تا حدی مختل کرده است.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا