معنای«بی‌طرفي» از زبان مخالفان

ابوذربابایی زاده تا حدی که شاید همین فردا،با خبرچینی‌های احمدشهید،سازمان ملل کاغذ پاره ای دیگر،مبنی برتیم رسانه ای رئیس جمهور حقوق بشررا رعایت نکرد،برعلیه ما صادر کند! آنها نحوه انتخاب خبرنگاران را مدیریت شده می‌دانستندو برای سند این تخلف بزرگ،نام «هفت رسانه حامی دولت»را به همراه «پنج رسانه بی طرف»آورده بودند ودرادامه نوشتند«دریغ از یک …

ابوذربابایی زاده

تا حدی که شاید همین فردا،با خبرچینی‌های احمدشهید،سازمان ملل کاغذ پاره ای دیگر،مبنی برتیم رسانه ای رئیس جمهور حقوق بشررا رعایت نکرد،برعلیه ما صادر کند! آنها نحوه انتخاب خبرنگاران را مدیریت شده می‌دانستندو برای سند این تخلف بزرگ،نام «هفت رسانه حامی دولت»را به همراه «پنج رسانه بی طرف»آورده بودند ودرادامه نوشتند«دریغ از یک رسانه منتقد که سوالش را از رئیس‌جمهور مطرح كند». به محض شنیدن این خبر لحظه‌ای به شک افتاديم که آیا«دلواپسان نشست رسانه‌ای دولت»منظورشان از نشست خبری،همین نشست خبری‌اي بودکه مادیدیم،یا نه،مثلا جایی کمی دورتراز نهاد ریاست جمهوری،کسی درسایه، دولتی تشکیل داده است ونشستی برگزار كرده که ماخبرنداریم؟! در حالي كه به «قانون»،«شرق»و«اعتماد» مهلت پرسيدن سوال داده ‌نشد، «همشهری»،«مهر»،«قدس»، «صداوسیما»، «شبكه خبر»، پنج رسانه ای است که از طرف دوستان«رسانه بی‌طرف»نامیده می‌شوندو تازه درحضور این عزیزان فرصت به رسانه‌های منتقد داده نشده است!اینکه برخی از این رسانه‌ها هرگز راهی که تندروهای مخالف دولت در رسانه هایشان می‌روند،دنبال نمی کنند،شکی نیست اما چند نکته ذهن‌مان را بدجورمشغول کرده است:
اول اینکه،آن رسانه منتقدچه سوالی داشته که رسانه بی طرف نپرسیده؟!مثلا نظر دولت را می‌خواسته بداند،درمورد اینکه چرا آقای ظریف درنشست خبری مدام لبخند برلب داشت؟!آیا این به معناي خنديدن به دلواپسان است؟!یا این که نظرآقای روحانی درمورد«برخوردباآزادی اندیشه»به دلیل «بازداشت فحاشان»به رئیس جمهور،مطهری و يادگار امام(س) چیست؟!یا مثلا آقای روحانی بفرمایند چرا قبل از آنکه «جرم بقایی»ثابت شود،نام او برزبان‌ها افتاده است.
دومین موردی که به ذهن خطور مي‌کند،این بود که گویا درفرهنگستان ادب وزبان فارسی تعریف جدیدی از رسانه‌های منتقد اعلام شده است و به طور كلي به هررسانه‌ای که با دولت نباشد،«بی طرف»گفته می‌شود و چیزی به نام منتقد وجود ندارد؟! وقتی«صداوسیما» و«شبکه خبر» درنگاه دوستان می‌شوند «بی طرف»،پس دیگر چه معنا دارد گفت وگوی رئیس جمهور یک مملکت به خاطر اصرار به بودن فلان مجری،با تاخیر چند ساعته آغاز شود یا چه معنا دارد آقای رئیس جمهور شخصا لب به شکایت بگشاید و رسانه را همراه دولت نداند!؟ یعنی صداوسیمای ما بی طرف است؟خب با همین شبکه خبر،روحانی می‌تواند کلی به محبوبیت خویش بیفزاید،یا مثلا به جای تیم رسانه ای خود،دستور دهد همین «کامران نجف زاده»را بیاورند،خیلی هم خوب از دولت حمایت می‌کند!یا نه،این جوانی که به‌جای او سعی می‌کند ادعای نجف زاده را دربیاوردوخیلی هم خوب«‌ادا در می‌آورد» را بیاورند تا دولت از این«سکوت رسانه ای»بیرون بیاید! البته بازهم باید خدا را شكر كرد كه دوستان منتقد چندان به لیست خبرنگاران خارجی دقت نکردند،که دو آمریکایی،یکی ازروسیه ،یک چینی و یک عراقی و یک لبنانی هم بودندو این‌ها همه خبرنگاران حامی دولت بودند! لبنان وعراق که از خودمان است،چین و روسیه که همه می‌دانند خودی هستند،آمریکا هم که به تازگي،به لطف قدم زدن ظریف وکری،می گویند دست‌مان در یک کاسه است و می‌خواهیم مملکت را به باد دهیم! البته خداروشكر دوستان مثلا منتقد به سوال پرسيدن خبرنگاران خارجي درباره همكاران خود‌گيري ندادند و آنها را نيز بي طرف خواندند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا