سيستم خاموش کردن تلفن همراه در حين رانندگي

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از تک تري، دانشگاه Utah دستگاه بلوتوث جديدي ارايه داده که تلفن همراه رانندگان را در حين رانندگي خاموش مي کند و اين سيستم سيگنال هاي بي سيم را مسدود کرده و دستگاه را از دسترس خارج مي کند مخصوصا مانع مي شود که کاربر هنگامي که پشت …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از تک تري، دانشگاه Utah دستگاه بلوتوث جديدي ارايه داده که تلفن همراه رانندگان را در حين رانندگي خاموش مي کند و اين سيستم سيگنال هاي بي سيم را مسدود کرده و دستگاه را از دسترس خارج مي کند مخصوصا مانع مي شود که کاربر هنگامي که پشت فرمان نشسته است پيام کوتاه ارسال  يا مکالمه کند.
 صحبت کردن با تلفن همراه در حين رانندگي در آمريکا مخصوصا در ايالاتي چون واشنگتن و نيويورک به يک خلاف جدي تبديل شده و کاربران نبايد در اين زمان از دستگاه هاي تلفن همراه استفاده کنند.
همه ما مي دانيم که صحبت کردن با تلفن همراه  در حين رانندگي افزايش ميزان تصادفات را در بر دارد و در نتيجه جان مردم را تهديد مي کند و محققان همچنين اثبات کرده اند که مکالمه با تلفن همراه حتي با هندزفري مي تواند خطرناکتر از استفاده از الکل باشد.


يکي از نمايندگان مجلس ايالات کلرادو  آمريکا  لايحه اي را به مجلس ايالتي ارايه کرد که براساس آن بعضي محدوديت ها براي استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي اعمال خواهد شد.


در حال حاضر شش درصد تصادفات خودروها در آمريکا ناشي از مکالمه و استفاده از تلفن  همراه در حين رانندگي است.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا