GPRS و حواشي مربوطه

پيش از اين بارها کارشناسان و دست اندرکاران موبايل و بطور کلي  ICT گوشزد کرده بودند که پيش از ارايه هر سرويس ارزش افزوده ديگر ، بايد ابتدا به آمادگي زيرساختها و شبکه توجه داشت و نواقص موجود را برطرف کرد.به عبارت ديگر ظرفيت کم شبکه و مهيا نبودن زيرساختها عامل اصلي معضلي است که …

پيش از اين بارها کارشناسان و دست اندرکاران موبايل و بطور کلي  ICT گوشزد کرده بودند که پيش از ارايه هر سرويس ارزش افزوده ديگر ، بايد ابتدا به آمادگي زيرساختها و شبکه توجه داشت و نواقص موجود را برطرف کرد.
به عبارت ديگر ظرفيت کم شبکه و مهيا نبودن زيرساختها عامل اصلي معضلي است که سبب مي شود برخي مشترکان با وجود فعال شدن سيمکارتهايشان نتوانند به سهولت با اينترنت ارتباط برقرار کنند.
اما آنچه که در نتيجه فرآيند مذکور سبب بروز مشکل براي مشترکان مي شود ، سرعت بسيار پايين روند اتصال به اينترنت است که منشاء آن دو عاملي است که پيش تر گفته شد و نتيجه آن ناممکن بودن دسترسي به E-MAIL  و سايتهاي مختلف است.
طبعا اين مشکل را نمي توان محدود به گوشيهاي قديمي دانست که حافظه اي محدود دارد و در انجام DOWN LOAD  برخي سايتها ناموفق مي مانند ، بلکه برخي گوشيهاي جديد که از فناوري نوين سود مي برند نيز با اين مشکل دست به گريبانند.
همراه اول براي تطبيق خود با تکنولوژي روز ، شبکه اش را  از ۲ به ۵/۲ توسعه داد و گفته مي شود توسعه شبکه تا ۷۵/۲ نيز بزودي محقق خواهد شد.
براي استفاده از دستاوردهاي نوين که نتيجه عبور از قله هاي علم  است ، قطعا بايستي از دانش و تکنولوژي متناسب با آنها هم برخوردار بود. به عبارت واضح تر نمي توان قطارهاي سريع السير را که حتي بيشتر از برخي خودروهاي امروزي سرعت دارند ، بر روي خط آهن ساخت ۵۰ سال پيش بکار گرفت.
به اين ترتيب آيا مي توان خوشبين بود که راهکار همراه اول براي توسعه شبکه اش ، نتيجه بخش و نقطه پايان معضل اتصال به اينترنت باشد ؟
۱۶/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا