سيم كارت ۱۲ هزار توماني همراه اول در تمامي دفاتر كشور توزيع شد

 عبد‌المجيد امين با بيان اين مطلب گفت: طي مذاكره انجام شده با مدير‌عامل شركت ارتباطات سيار قرار شده تا پايان ماه جاري حدود ۶۶۰ هزار سيم‌كارت اعتباري ۱۲ هزار توماني در اختيار دفاتر قرار گيرد كه تاكنون نزديك به ۱۵۰ هزار سيم‌كارت در اختيار دفاتر قرار گرفته است.وي افزود: از امروز ارايه سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه …

 عبد‌المجيد امين با بيان اين مطلب گفت: طي مذاكره انجام شده با مدير‌عامل شركت ارتباطات سيار قرار شده تا پايان ماه جاري حدود ۶۶۰ هزار سيم‌كارت اعتباري ۱۲ هزار توماني در اختيار دفاتر قرار گيرد كه تاكنون نزديك به ۱۵۰ هزار سيم‌كارت در اختيار دفاتر قرار گرفته است.
وي افزود: از امروز ارايه سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه اول با قيمت مصوب ۱۲ هزار تومان در تمامي دفاتر خدمات ارتباطي سراسر كشور در دسترس است.
وي با اشاره به اينكه اگر دفتري اقدام به فروش سيم‌كارت بالاتر از نرخ مصوب كرد گفت: در صورت ارايه گزارش موضوع پيگيري و سهميه دفتر متخلف قطع خواهد شد.
وي تصريح كرد: براي جلوگيري از هرگونه سو‌استفاده از سيم‌كارت‌ها تمامي كساني كه از طريق دفاتر خدمات ارتباطي اقدام به تهيه سيم‌كارت مي‌كنند بايد در همان دفتر قبل از تحويل سيم‌كارت با ارايه مدرك شناسايي معتبر و كپي آن اسناد مربوط به مالكيت آن را پر كنند.
رييس هيات مديره كانون سراسري دفاتر خدمات ارتباطي كشور گفت: ارايه سيم‌كارت بدون ثبت مشخصات صاحب آن تخلف محصوب مي‌شود و دفاتر بايد نسبت به ارايه مشخصات صحيح اقدامات لازم را انجام دهند.امين با اشاره به اينكه دفاتر بايد با عملكرد صحيح خود نسبت به جلب اطمينان شركت ارتباطات سيار اقدام كنند گفت: در حال رايزني هستيم تا دفاتر خدمات ارتباطي براي دريافت سيم‌كارت به جاي پرداخت مبلغ آن به شركت ارتباطات سيار همان تضمين‌هايي را كه در گذشته در اختيار همراه اول قرار داده‌اند، استفاده كنند.
وي در پاسخ به اين سوال آيا فروش سيم كارت به افراد زير ۱۸ سال ممنوع است گفت: تاكنون چندين بار اين موضوع را از شركت ارتباطات سيار استعلام كرده‌ايم و تاكنون جوابي در اينباره دريافت نشده است.
 وي تصريح كرد: تصور ما اين است كه فروش سيم‌كارت به افراد زير ۱۸ سال ممنوعيت ندارد و تمامي اشخاص با ارايه مدرك شناسايي معتبر مي‌توانند نسبت به خريد سيم‌كارت‌هاي همراه اول اقدام كنند.
وي با اشاره به اينكه برخي از شركت‌ها قصد دارند نان دفاتر را با در اختيار گرفتن توزيع سيم‌كارت و كارت شارژ آجر كنند، گفت: از ارگان‌هاي نظارتي و بازرسي توقع داريم براي حفظ امنيت خانواده‌ها از اقدام‌هايي نظير اين جلوگيري كنند.امين در خصوص نحوه توزيع كارت‌ شارژ سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه اول گفت: كارت شارژ با قيمت مصوب نيز از طريق دفاتر فروخته مي‌شود و در صورت بروز تخلف شهروندان مراتب را به ارگان‌هاي نظارتي و كانون گزارش دهند تا با متخلفان برخورد قانوني انجام شود.
امين در پاسخ به اين سوال كه نتيجه ابلاغيه رگولاتوري در خصوص الزام اپراتور دوم مبني بر واگذاري سيم‌كارت از طريق دفاتر به كجا انجاميد، گفت: با توجه به عملكرد ايرانسل و تمكين نكردن از اين آيين‌نامه اعتقاد ما بر اين است كه اهميت فروش سيم‌كارت براي اپراتور دوم بيش‌تر از توجه به امنيت خانواده‌ها است.امين تصريح كرد: در آيين‌نامه رگولاتوري به صراحت اشاره شده بود كه براي جلوگيري از افزايش سيم‌كارت‌هاي بي‌نام و نشان ايرانسل بايد براي فروش سيم‌كارت‌هاي خود از طريق دفاتر خدمات ارتباطي اقدام كند كه تاكنون هيچ گونه اقدامي از سوي اين اپراتور در اين باره انجام نشده است.
وي عنوان كرد: پيش از اين مكاتباتي را با بخش حقوقي و بخش فروش ايرانسل داشته‌ايم، تاكنون نتيجه‌اي در بر نداشته است.رييس هيات مديره كانون سراسري دفاتر خدمات ارتباطي گفت: كانون براي اجراي اين آيين‌نامه در هر استان ۲ دفتر را به ايرانسل معرفي كرده اما آنطور كه از شواهد بر مي‌ايد ايرانسل قصد تمكين به اين آيين‌نامه را ندارد.امين رمز موفقيت ايرانسل را قانونمند شدن عنوان كرد و گفت: يكي از علت‌هايي كه مردم از سيم‌كارت‌هاي همراه اول استقبال مي‌كنند وجود امنيت در اين سيم‌كارت‌ها است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا