فاير فاکس بيش از ۲۰ درصد سهم بازار را دراختيار دارد

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” موبايل واک” ، Mozilla Firefox يک مرورگر وب گرافيکي است که توسط شرکت موزيلا ارايه مي شود و فايرفاکس با نام مخفف FX و يا FF شناخته مي شود.اين  مرورگر وب از سايت http://www.mozilla.org/products/firefoxقابل دريافت است. مرورگر وب  که همان  Web Browser …

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” موبايل واک” ، Mozilla Firefox يک مرورگر وب گرافيکي است که توسط شرکت موزيلا ارايه مي شود و فايرفاکس با نام مخفف FX و يا FF شناخته مي شود.
اين  مرورگر وب از سايت http://www.mozilla.org/products/firefox
قابل دريافت است.
مرورگر وب  که همان  Web Browser است ، برنامه اي است که به کمک آن مي توان در محيط اينترنت گشت و گذار کرد.مرورگر سيستم عامل ويندوز به طور پيش فرض Internet Explorer مي باشد.ولي امروزه اکثر کاربران از مرورگر هايي مثل firefox استفاده مي کنند.
نام ديگر مرورگر هاي مطرح عبارتند از Opera ،  Nercaptor ، IE=Internet Explorer و  Safari – متعلق به شرکت آمريکايي اپل /Apple .
مرورگر Internet Explorer 70 درصد  و Safari تنها ۷ درصد بازار ياد شده را دراختيار دارند.
گزارش ها ي برخي رسانه هاي نشان مي دهد که مرورگر موزيلا فايرفاکس تا سال ۲۰۱۰ به عرصه تلفن همراه راه خواهد يافت.
تا به حال تنها مرورگرهاي اينترنت اکسپلورر و اپرا قابليت استفاده در تلفن همراه را داشتند در حالي که فايرفاکس تنها براي کامپيوتر باقي ماند و اين مرورگر تا سال ۲۰۱۰ براي تلفن همراه نيز ارايه مي شود.
مرورگر فايرفاکس براي همه گوشي هايي که از پلتفورم پالم، ويندوز موبايل و سيمبيان پشتيباني مي کنند ارايه خواهد شد اما براي گوشي iPhone به شکل قفل شده ارايه نخواهد شد.
با اين حال کسي نمي داند که چرا مرورگر فايرفاکس تا سال ۲۰۱۰ ارايه نمي شود و اين درحالي است که پيش تر اعلام شده بود  اپرا و اينترنت اکسپلورر ۱۰۰ درصد بازار را در اختيار دارند که به اين ترتيب فضايي براي فايرفاکس باقي نخواهد ماند.
۱۳۱/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا