پيامک در خدمت تبليغات

در همين حال شرکتهاي تهيه و توليد آگهي و تبليغات بدنبال راهکارهاي تازه و در عين حال موثر و ارزان براي پخش آگهي هايشان هستند و مخاطبان اين شرکتها که مي توانند متقاضيان بعدي کالاي مورد نظر باشند نيز ترجيح مي دهند بدون صرف وقت و هزينه و با آسانترين روش از تازه هاي بازار …

در همين حال شرکتهاي تهيه و توليد آگهي و تبليغات بدنبال راهکارهاي تازه و در عين حال موثر و ارزان براي پخش آگهي هايشان هستند و مخاطبان اين شرکتها که مي توانند متقاضيان بعدي کالاي مورد نظر باشند نيز ترجيح مي دهند بدون صرف وقت و هزينه و با آسانترين روش از تازه هاي بازار آگاه شوند. به همين خاطر است که حجم عظيمي از برنامه هاي کانال هاي مشهور تلويزيوني يا رسانه هايي با شمارگان بالا آکنده و سرشار از تبليغات گوناگون است.
   ضمن اينکه تبليغات رايج و مرسوم نيز دربرگيري محدودي دارد و رسانه مورد نظر چه راديو و تلويزيون باشد و چه اينترنت يا رسانه هاي مکتوب ، بهرحال نمي توان مطمئن بود که خريداران احتمالي کالايي که براي آن تبليغ مي شود ، آگهي مورد نظر شرکت را ببينند يا بشنوند.
   يعني در ساعات پخش آگهي نمي توان معلوم کرد که چه تعداد از خريداران واقعي از تبليغات راديو يا تلويزيون استفاده کرده اند ، ضمن اينکه همين وضعيت در مورد روزنامه ها و مجلات هم صادق است.
   اين يک حقيقت است که اکثريت مردم کشور ما اصلا روزنامه خوان نيستند و بقيه نيز که روزنامه مي خرند ، بعد از خواندن صفحات محبوب و مورد نظر خود با کمترين تعداد احتمالي ، آگهي ها  و تبليغات را مرور مي کنند.
   اما علم و خلاقيت يعني همان دو عنصري است که سبب پويايي و شکوفايي نسل بشر تا به امروز شده ، هيچگاه درجا نمي زند و در حقيقت اين افکار و ايده هاي نو و بديع بوده که بشر را از عصر حجر به اينجا رسانده است.
همانطور که گفته شد ، محصول علم و خلاقيت نمي تواند عاري از جاذبه و کارآيي باشد. موبايل که خود نتيجه علم و خلاقيت است نيز در همين وادي مي گنجد. هر روز کاربردها و تاثيرگذاريهاي بيشتر و متفاوتي را که از کارکرد موبايل نشآت مي گيرد ، شاهد هستيم و يکي از تازه ترين آنها انتخاب پيامک براي کارهاي تبليغي است که به بهترين و موثرترين شکل کارآيي خود را نشان داده است و مي رود که در سطح جهاني همه گير شود.
   يک تفاوت عمده پيامک با ديگر وسايل تبليغي اين موضوع است که بر خلاف انواع تبليغات که ممکن است مخاطب آنها را اصلا نبيند و مورد توجه قرار ندهد، تقريبا اکثريت قريب به اتفاق کاربران پيامهاي دريافت شده را مشاهده مي کنند.
   موضوع جالب ديگر اينکه خود کاربران به عامل پخش تبليغ تبديل مي شوند ، به اين معنا که در صورت جذابيت و بديع بودن پيامک ، خود مخاطبان بصورت شبکه اي پيام تبليغي را منتشر مي کنند در صورتي که در روشهاي تبليغاتي ديگر چنين امکاني وجود ندارد.
   مورد ديگر اين واقعيت است که پيامک بعنوان يک ابزار ساده اطلاع رساني در اختيار همه قشرهاي جامعه قرار مي گيرد  ضمن اينکه اين روش سريعترين نوع تبليغ موجود در جهان است که مي توان طي فقط سه دقيقه ، ۱۰ هزار نفر را از پيام دريافت شده مطلع کرد.
   دعوت از دوستان و آشنايان براي شرکت در مراسم مختلف جشن و عزاداري، بکارگيري پيامک بعنوان وسيله اي براي اطلاع رساني ، ارسال پيام به مسوولان و کارمندان ، ارسال پيامهاي تشکر، اعلام زمان و مکان سمينارها و نمايشگاهها، و بالاخره وسيله اي تاثيرگذار براي نامزدهاي انتخاباتي در بحبوحه رقابتها از جمله کاربردهاي شناخته شده استفاده از سرويس پيام کوتاه است.
   پيامک در حالي جايگاه خود را حفظ و تثبيت کرده که با وجود ارايه خدمات ارزش افزوده از سوي ساير اپراتورها ، برخي گمانه زني کرده بودند که دوران پيام کوتاه بسر رسيده است.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا