اجراي طرح امنيت در حوزه تلفن همراه در کشور

سيد هادي سجادي در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه طرح “آپا” با همکاري ۷ دانشگاه کشور در حوزه امنيت شبکه اجرا  شد، گفت: “آپا” (آمادگي، پشتيباني و امداد حوادث رايانه اي) تيمهاي تخصصي هستند که وظيفه آنها تحليل و رسيدگي به حوادث امنيتي و آگاهي رساني و امداد مرتبط با اين حوزه است.وي …

سيد هادي سجادي در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه طرح “آپا” با همکاري ۷ دانشگاه کشور در حوزه امنيت شبکه اجرا  شد، گفت: “آپا” (آمادگي، پشتيباني و امداد حوادث رايانه اي) تيمهاي تخصصي هستند که وظيفه آنها تحليل و رسيدگي به حوادث امنيتي و آگاهي رساني و امداد مرتبط با اين حوزه است.
وي به گسترش طرح “آپا” اشاره کرد و افزود: اين طرح در حوزه تلفن همراه و نرم افزارهايي که در حوزه تلفن همراه به کار برده مي شود نيز در حال گسترش است و در اين زمينه اقداماتي انجام شده است.
سجادي با بيان اينکه اجراي طرح “آپا” در حوزه تلفن همراه در آزمايشگاه Wireless انجام مي شود، خاطر نشان کرد: فعاليتهاي مربوط به ايجاد امنيت در شبکه تلفن همراه از سوي دانشگاه فردوسي مشهد در حال پيگيري است.
به گفته وي محققان اين دانشگاه برنامه هاي لازم جهت ايجاد امنيت براي انواع گوشيهاي تلفن همراه را تدوين کرده اند و به تدريج نسبت به اجرايي کردن اين طرح اقدام خواهند کرد. 
مدير گروه جامعه اطلاعاتي مرکز تحقيقات مخابرات با بيان اينکه خدمات ارائه شده از سوي “آپا” شامل کاربران عادي و سازمانها مي شود، افزود: با راه اندازي پورتال آگاهي رساني، پشتيباني و امداد حوادث رايانه به آدرس الکترونيکي www.ircert.cc کليه کاربران مي توانند اطلاعات لازم درباره آخرين آسيب پذيريها، ايمن سازي و اخبار مرتبط با مشکلات امنيتي را دريافت و ايمني لازم را براي کامپيوترهاي خود و يا شبکه ها اعمال کنند.
سجادي به عملکرد اين تيمها اشاره کرد و با تاکيد بر اينکه کاربران در صورت مشاهده مشکل امنيتي در سيستمهاي خود مي توانند اطلاع دهند، اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات امدادي براي کاربران از سوي اين تيمها ارائه نمي شود ولي با نهايي شدن ساختار آن کاربران مي توانند از خدمات اين طرح برخودار شوند.
وي با بيان اينکه در اکثر کشورهاي دنيا اين طرح تحت عنوان SERT براي افزايش امنيت شبکه ها ايجاد شده است، به مهر گفت: همچنين انجمنهاي بين المللي براي هماهنگي ميان SERT هاي کشورهاي مختلف راه اندازي شده است که هماهنگي هاي لازم ميان SERT ها را دنبال مي کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا