ریزگردهای قزوین، استان‌های تهران و البرز را تهدید می‌کند

علی‌اکبر اسدالهی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم قزوین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه مشکل ریزگردها در قزوین به یک معضل تبدیل شده، بیشترین تأثیرات آن در استان‌های تهران و البرز دیده می‌شود. وی افزود: قزوین منشأ کانون ریزگردهاست و بعضی از مناطق استان قزون بستری برای وقوع ریزگردها شده …

علی‌اکبر اسدالهی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم قزوین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه مشکل ریزگردها در قزوین به یک معضل تبدیل شده، بیشترین تأثیرات آن در استان‌های تهران و البرز دیده می‌شود.

وی افزود: قزوین منشأ کانون ریزگردهاست و بعضی از مناطق استان قزون بستری برای وقوع ریزگردها شده است ولی با توجه به اینکه استان قزوین در مسیر وزش بادها قرار دارد، در هنگام وزش باد ریزگردها از دشت قزوین به سمت آسمان تهران و البرز حرکت کرده و بیشترین آثار مخرب را در این استان‌ها به جای می‌گذارد.

اسدالهی با اشاره به اهمیت موضوع ریزگردها بیان کرد: پرداختن به موضوع ریزگردها به اندازه‌ای مهم و جدی است که در طرح برنامه ۶ ساله سازمان منابع طبیعی در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به منشأ ریزگردها در استان قزوین عنوان کرد: مرکز دشت قزوین تا حوزه استحفاظی شهرستان آبیک و از سمت شمال تا ورودی شهر قزوین به عنوان منشأ ریزگردها شناسایی شده و تدابیری در رابطه با راه‌های مقابله با این معضل پیش‌بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی قزوین در رابطه با تردد وسایل نقلیه در بویین‌زهرا و آبیک اظهار کرد: با توجه به اینکه مناطق بویین‌زهرا و آبیک بستری برای وقوع ریزگردها شده، تردد وسایل نقلیه در این مناطق با مشکل مواجه شده است در همین راستا از مسئولان انتظار می‌رود برای کاهش آمار تصادفات و خطرات ناشی از وقوع ریزگردها در این مناطق تدابیری بیاندیشند.

اسدالهی در رابطه با راه‌های مقابله با وقوع ریزگردها افزود: باید در مناطقی که بستر وقوع ریزگردها هستند درختکاری کنیم و همچنین پوشش‌های گیاهی را در این مناطق تقویت کرده تا بتوانیم در هنگام وزش باد از پخش شدن ریزگردها در این مناطق جلوگیری کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا