آلودگی هوا در سیستان فوق بحرانی است

سیدباقر حسینی در گفت‌وگویی با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: مردم زابل در ۴۸ ساعت گذشته شرایط بد آب و هوایی و زیست محیطی را بار دیگر تجربه کردند. وی خاطرنشان کرد: آلودگی هوا در سیستان طی دو روز گذشته به حدی بود که بسیاری شهروندان سیستانی با مشکل تنفسی مواجه شدند. حسینی ضمن …

سیدباقر حسینی در گفت‌وگویی با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: مردم زابل در ۴۸ ساعت گذشته شرایط بد آب و هوایی و زیست محیطی را بار دیگر تجربه کردند.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی هوا در سیستان طی دو روز گذشته به حدی بود که بسیاری شهروندان سیستانی با مشکل تنفسی مواجه شدند.

حسینی ضمن ابراز گلایه از سازمان محیط زیست گفت: تا زمانی که دریاچه هامون احیا نشود ریزگردها در این منطقه باقی خواهند ماند.

نماینده مردم زابل اظهار کرد: بیمارستان‌های منطقه دیگر جوابگوی مردم نیست، بروز بیماری‌های تنفسی، ریوی، چشمی، آسم و سل مردم را به سطوح آورده و باعث خالی شدن روستاها شده است.

رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک زابل با بیان اینکه بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان شروع شده است، گفت: وزش طوفان و گرد و خاک زابل در دو روز گذشته با سرعت ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت میزان شعاع دید افقی در منطقه فرودگاهی زابل را به کمتر از ۱۰۰ متر رسانده و سبب کاهش شدید کیفیت هوا شده است.

عابدی گفت: کیفیت هوا در شهرهای شمالی استان در شرایط بحرانی و خطرناک قرار گرفته به‌طوری‌که میزان غلظت ذرات معلق در هوای این منطقه به ۳۹۲۴ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۲۵ برابر حد مجاز رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا