روزهاي سخت احمدي نژاد در راه است

اين روزها، روزهاي خوبي براي رئيس گذشته پاستور و تئوري بهاري نيست، از يك سو خبر جدايي برخي وزراي او منتشر و از طرف ديگر معاون اجرايي‌اش، دستگير مي‌شود تا تمام برنامه‌هاي او و دوستدارانش خراب شود. رئيس دولت پاكدستان در يك سال گذشته، شاهد دستگيري و زنداني شدن دو تن ازمعاونانش است و حالا …

اين روزها، روزهاي خوبي براي رئيس گذشته پاستور و تئوري بهاري نيست، از يك سو خبر جدايي برخي وزراي او منتشر و از طرف ديگر معاون اجرايي‌اش، دستگير مي‌شود تا تمام برنامه‌هاي او و دوستدارانش خراب شود. رئيس دولت پاكدستان در يك سال گذشته، شاهد دستگيري و زنداني شدن دو تن ازمعاونانش است و حالا بايد ديد، او چگونه مي‌تواند بازهم دم از پاكدستي و محبوبيت دولتش در بين مردم بزند.
معاونان دولت پاكدست در زندان!
احمدي‌نژاد كه كليد پاستور را تحويل حسن روحاني مي‌داد، ادعا كرد دولت او پاكدست‌ترين دولت در طول تاريخ جمهوري اسلامي ايران است. اين ادعا و صحبت رئيس دولت نهم و دهم از اذهان فراموش نشده بود كه محمدرضا رحيمي، معاون اول احمدي‌نژاد به اتهام فساد مالي دستگير شد. در روزهايي كه جامعه كم كم ماجراي اتهام فساد مالي رحيمي را فراموش مي‌كرد، يكي ديگر از مردان دولت پاكدست  دستگير و بازداشت شد. دستگيري حميد بقايي، معاون اجرايي احمدي‌نژاد، ضربه دومي بود كه دولت پاكدست خورد و بار ديگر افكار عمومي با پارادوكس پاكدستي و دستگيري معاونان اين دولت مواجه شدند. البته از آنجايي كه احمدي‌نژادي‌ها و شخص محمود، اعتماد به نفس بالايي دارند، منكر هرگونه ارتباط با معاونان شدند كه دور از انتظار هم نبود.
كي بود،كي بود،من نبودم
وقتي رحيمي دستگير شد و نامه سرگشاده‌اي به رئيس سابقش نوشت، احمدي‌نژاد ارتباط خود را با او انكار كرد و تمام احمدي‌نژادي‌ها به سمت و سويي رفتند كه رحيمي از حلقه ما نبود و او را فردي تحميلي به دولت عنوان كردند. اكنون كه بقايي با دستور دادستاني بازداشت شد، جريان احمدي‌نژادي‌ها براي آنكه كمي دامن خود را از اتهامات معاون اجرايي دولت نهم و دهم پاك كند، راه گذشته را طي مي‌كند و بقايي را بي‌ارتباط با احمدي‌نژاد و حلقه ولنجك مي‌دانند. به نظر مي‌رسد تنها راه فرار احمدي‌نژادي‌ها از كثيف شدن دامن‌شان از اتهامات افراد دولت نهم و دهم انكار، از صفر تا صد است. عبدالرضا داوری از چهره‌های نزدیک به احمدی نژاد در گفت‌وگو با سايت انتخاب گفته است كه حمید بقایی اخیرا در دفتر ولنجک فعال نبوده است. از سوي ديگر نيز مرتضی تمدن در واکنش به بازداشت معاون رئیس جمهور سابق گفت: چرا از من می‌پرسید؟ در حالي كه عبدالرضا داوري، هر گونه ارتباط حلقه ولنجك با بقايي را منكر شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار«قانون» تمام صحبت‌هاي خود با سايت انتخاب را تكذيب كرد.
پروژه عبور يا خدعه احمدي نژاد
البته جريان  احمدي‌نژادي‌ها و حلقه ولنجك اين روزها تنها گرفتار بازداشت معاون‌ها نيستند. آنها با جدا شدن برخي اعضاي كابينه نهم و دهم از احمدي‌نژاد و تشكيل حزبي جدا، نيز مواجه شده‌اند كه البته اين را مي‌توان يك خدعه دانست ولي باز آبرويي براي دار و دسته احمدي نژاد نگذاشته است كه به اندك متاعي رئيس سابق‌شان را فروختند و حال از اين گريز سياسي اعلام برائت و بي خبري مي‌كنند. از ابتداي انتشار تشكيل حزب يكتا هيچ كدام از اين افرادي كه نام شان در موسسان اين حزب است اصل حزب را رد يا تاييد نكرده اند.در همين زمينه حاجي بابايي، وزير سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با «قانون» با ابراز بي اطلاعي از حزب يكتا، عضويت خود را در اين حزب نه تاييد كرد و نه رد. او مثل واكنش اش به فاجعه شين آباد با شوخي و خنده از پاسخ به سوال خبرنگار فرار كرد. طريقت منفرد جانشين مرضيه دستجردي در وزارت بهداشت و درمان نيز، در مقابل سوال «قانون» تنها عنوان كرد علاقه‌اي ندارد در اين باره صحبت كند و تلفن را قطع كرد. به نظر مي‌رسد دوستداران احمدي‌نژاد اين روزها به مخالفان او تبديل شده‌اند و هر روز حاشيه‌اي براي او و جريانش ايجاد مي‌كنند تا در سال انتخابات، مجدد شاهد شكست جريان احمدي‌نژادي‌ها و اطرافيان او باشيم.
پايان‌ احمدي نژاد نزديك است
آنچه مثل روز روشن است،روزگار تلخ و سخت احمدي نژاد و دارو دسته اوست. آنها بايد از ابزارهايي غير از حرف‌هاي غيرواقعی و سفرهاي استاني بي فايده براي به دست آوردن دل مردم و محكم كردن جايگاه‌شان در جامعه استفاده كنند چرا كه آنقدر ملت ايران از اين فرد و اطرافيانش در هشت سال رياست او بر پاستور خاطرات تلخ و تلخ‌تر دارند و اين روزها نيز با انتشار اخبار دستگيري نزديكانش بيش از پيش علاقه نداشته مردم به احمدي نژاد كمتر مي‌شود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا