جلوی آتش را با فوت می‌گیریم

مهرشاد مرتضوی در زمان آتش‌سوزی، با یکی از این مسئولان (که اصرار داشت نامش فاش شود، ولی برای اینکه قدرت و نفوذ رسانه‌ای‌مان را به رخ بکشیم نمی‌گوییم) مصاحبه‌ای ترتیب دادیم که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم. – سلام. آقای مسئول، تا الان چه واحدهایی برای رسیدگی به موقعیت اعزام شده‌اند؟ + سلام …

مهرشاد مرتضوی

در زمان آتش‌سوزی، با یکی از این مسئولان (که اصرار داشت نامش فاش شود، ولی برای اینکه قدرت و نفوذ رسانه‌ای‌مان را به رخ بکشیم نمی‌گوییم) مصاحبه‌ای ترتیب دادیم که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.
– سلام. آقای مسئول، تا الان چه واحدهایی برای رسیدگی به موقعیت اعزام شده‌اند؟
+ سلام و عرض ادب دارم خدمت شما و خوانندگان محترم. هفته محیط زیست رو تبریک …
– اشاره می‌کنن تو همین فاصله که شما سلام می‌کردید ۱۰ تا درخت سوختن! تا جنگل ته نگرفته می‌فرمایید چه ارگان‌هایی رو برای کمک فرستادین؟
+ باشه باشه هولم نکنید. ببینید ما بعد از شروع آتش‌سوزی چند همایش ترتیب دادیم و تحلیل‌های جامعی در این زمینه صورت گرفت و بعد از ساعت‌ها همفکری و بررسی به این نتیجه رسیدیم که ارگان خاصی نیاز نیست. گروه‌های مردم نهاد و منطقه‌ای خودشون بهتر می‌تونن با مسئله کنار بیان.
– یعنی هیچ کمکی نکردید؟!
+ یعنی چی کمک نکردید! این همه ابراز همدردی کردیم هیچی نیست؟ اون بنر دم در رو ندیدین؟
– نه :/
+ گفتم ۲×۲ بزنیدا. دوباره A4 نصب کردن!
– بنر چیه؟ اصلا بگید امکاناتی که برای مقابله با این‌گونه مسئله وجود داره چیه؟ در واقع چیا فرستادین؟
+ به نکته خوبی اشاره کردید. تجهیزات پیشرفته‌ای از قبیل ۴۰ دسته بیل، ۲۵ سطل برای آب پاشیدن و پتو ارسال شده. البته خاک و آب هم می‌خواستیم بفرستیم که گفتن همونجا هست.
– آقا باعث زحمت! یه نفر میذاشتین مراقب باشه از بیل‌هاتون سوء استفاده نشه خدای نکرده!
+ چه زحمتی؟ بالاخره وظیفه ما خدمته. اتفاقا  نه تنها یک نفر، بلکه سه نفر رو فرستادیم. یکی یک اسپری آب پاش هم دادیم بهشون. تازه توی دهنشون هم آب پر کردیم که اونجا کمک کنن.فقط بودجه کافی نداشتیم مجبور شدیم با اتوبوس بفرستیمشون.
– ولی تا برسن به منطقه یه مقدار از آب توی دهنشون هدر میره، نه؟ بس میاد برای خاموش کردن آتیش؟
+ به هیچ‌وجه جای نگرانی نیست، چون علاوه بر همه این تمهیدات چند نفر فوت کن هم مخصوص اطفای حریق استخدام کردیم. خیلی به کارشون واردن. اصلا   اونا رو تکی هم بفرستیم حله!
– عذر می‌خوام احیانا اسم هلیکوپتر به گوشتون خورده تا حالا؟
+ این چه حرفیه! معلومه که خورده. اتفاقا یک فروند هلیکوپتر هم داشتیم که دیروز به منطقه اعزام کردیم.
– خب خیالم راحت شد. ما رو ببخشید که تیزبینی و دقت نظر شما رو دست کم می‌گیریم. حالا قرار شده آب بپاشن یا پودر؟
+ آب بپاشن؟ کنسرته مگه؟ هلیکوپتر فرستادیم از منطقه فیلم بگیره که میزان خدمات و زحمات ما رو از زاویه‌ای که هرگز ندیده‌اید نشون بده!‌

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا