آغاز توليد انبوه نخستين محلول بومي‌شده شيرين‌سازي گاز

دكتر حميدرضا كاتوزيان مدير پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: محلول بومي شيرين‌سازي گاز كه با نام تجاري پارسي‌صلح اواخر سال گذشته در پژوهشگاه صنعت نفت توليد شد نياز به همه پالايشگاه‌هاي نفت و گاز و مجمتع‌هاي پتروشيمي را براي خريد ليسانس خارجي اين محصول رفع مي‌كند. به گفته وي، …

دكتر حميدرضا كاتوزيان مدير پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: محلول بومي شيرين‌سازي گاز كه با نام تجاري پارسي‌صلح اواخر سال گذشته در پژوهشگاه صنعت نفت توليد شد نياز به همه پالايشگاه‌هاي نفت و گاز و مجمتع‌هاي پتروشيمي را براي خريد ليسانس خارجي اين محصول رفع مي‌كند.

به گفته وي، با توليد اين محلول، عنصر گوگرد از گاز استخراجي چاه‌ها جداسازي و اصطلاحا گاز شيرين‌سازي مي‌شود. ضمن آنكه با آغاز توليد انبوه اين محلول بومي سالانه بيش از ۶۰۰ميليون تومان در هزينه خريد محلول‌هاي شيرين‌ساز از خارج صرفه جويي بعمل مي‌آيد.

كاتوزيان ادامه داد: محلول پارسي صلح موجب مي‌شود تا گوگرد از گاز جدا شده و بتوان گاز را بدون آثار تخريبي به صنايع در شبكه سراسري تزريق كرد.

وي ادامه داد: اين اقدام در شرايطي كه صنعت نفت و گاز كشور در تحريم تجاري غرب قرار دارد به توسعه فناوري‌ها در اين صنعت و رشد استخراج و تزريق گاز در صنعت گاز و پتروشيمي كمك مي‌كند.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا