لاریجانی: ایران مذاکرات را با چارچوب‌های رهبری قبول دارد

علی لاریجانی طی سخنانی در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) شهرستان پیشوا اظهار کرد: افتخار بزرگی برای مردم پیشوا است که در آغاز و شکل‌گیری انقلاب اسلامی پیشرو بودند. وی افزود: در آن زمان رژیم سفاک پهلوی با حمایت آمریکا فضای خفقانی در کشور ایجاد کرده بود و حرکت ۱۵ خرداد مردم پیشوا ارزش مهمی …

علی لاریجانی طی سخنانی در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) شهرستان پیشوا اظهار کرد: افتخار بزرگی برای مردم پیشوا است که در آغاز و شکل‌گیری انقلاب اسلامی پیشرو بودند.

وی افزود: در آن زمان رژیم سفاک پهلوی با حمایت آمریکا فضای خفقانی در کشور ایجاد کرده بود و حرکت ۱۵ خرداد مردم پیشوا ارزش مهمی دارد.
وی تأکید کرد: حرکت مردم پیشوا موجب ایجاد حرکت‌های دیگر در سایر شهرها شد و در واقع قیام ۱۵ خرداد محرک اصلی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به دو دستاورد حرکت مردم پیشوا گفت: مردم پیشوا سریع‌تر از همه مردم پیام امام را درک کردند و ویژگی بعدی آن اهدای جان در این راه است.
لاریجانی تصریح کرد: مردم پیشوا در آن زمان درک کردند که حرکت انقلابی و ظلم‌ستیزی باید با محوریت روحانیت انجام شود و همین امر موجب ترس استکبار شد.

وی با اشاره به اهداف امام در انقلاب گفت: غربی‌ها تلاش کردند که اسلام سکولار را در ایران و جهان پیاده کنند و این اقدام خود را بعد از جنگ جهانی دوم آغاز کردند.
رئیس مجلس ادامه داد: اسلام دارای تفکری است که اجازه نمی‌دهد یک مسلمان خود را از سایر مسلمین در جهان جدا بداند و این امر مورد خواسته غربی‌ها نیست.

وی تأکید کرد: بعد از جنگ جهانی دوم تلاش غربی‌ها برای گسترش تفکر اسلام سکولاری بود و در این راستا از حکام خود در منطقه استفاده کردند.
لاریجانی گفت: برخی از گرفتاری‌های جهان اسلام به خاطر حکام مستبد منطقه است که میراث غربی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم است.

وی گفت: حکام وابسته به غرب در منطقه به دنبال پیاده‌سازی تفکر غرب برای گسترش اسلام سکولاری بودند و امام راحل با انقلاب اسلامی این تفکر را تغییر دادند.
وی افزود: امام تأکید داشتند که مردم باید از روحانیون حمایت کنند که در واقع این فکر همان اسلام ناب محمدی است و از همان جا امام بزرگترین حادثه قرن را رقم زدند.

لاریجانی گفت: به همین خاطر ایادی غرب در منطقه در برابر امام و انقلاب اسلامی صف‌آرایی کردند چرا که نتایج کار امام موجب شد امروز بیداری اسلامی شکل بگیرد.
رئیس مجلس افزود: تفکر متحجرانه در منطقه امروز جایگزین هدف قبلی غربی‌ها است و این اسلام بدلی درد واقعی جهان اسلام است.

وی تأکید کرد: امروز به جای تفکرات ناب اسلامی مانند شهادت، جهاد و آبادانی ویرانی، ترور و ناامنی دستاورد این اسلام بدلی شده است.
رئیس مجلس با بیان اینکه این تفکر متحجرانه پیروان همه فرق‌ اسلامی را کافر می‌داند، گفت: امروز همین اسلام بدلی و متحجرانه موجب از بین رفتن قدرت مسلمین و تقویت استکبار شده است.

لاریجانی اظهار داشت: امام راحل با انقلاب اسلامی تفکر ناب محمدی را به جهان معرفی کرد و سخنان امروز رهبر انقلاب در تشریح برخی از تفکرات امام (ره) بسیار به‌جا بود.
وی افزود: قدرت‌های سیاسی امروز مکر و حیله در سیاست را جزو حکومت‌داری می‌دانند اما اسلام سیاسی صدق و معنویت را جزو سیاست نظام اسلامی می‌داند.

وی تأکید کرد: پیروی از ولایت فقیه موجب نگرانی دشمنان شده و با تبعیت از ولایت نگران تهدیدهای دشمنان نیستیم.
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: اوباما در سخنان اخیر خود گفته که دانش هسته‌ای ایران با بمب نابود نمی‌شود و امروز دانش هسته‌ای بومی غیرقابل نابودی است.

وی افزود: امروز ایران صاحب دانش هسته‌ای است و غربی‌ها از دو سال آخر دولت قبل درخواست مذاکره کرده بودند.
لاریجانی اظهار داشت: ایران برای آغاز مذاکرات حد و حدودی برای غربی‌ها مشخص کرده بود که پذیرفتن حق غنی‌سازی از سوی غربی‌ها را لازم دانسته و بالاخره غربی‌ها نیز حق غنی‌سازی را پذیرفتند.

لاریجانی تأکید کرد: غربی‌ها راهی به جز پذیرفتن حق غنی‌سازی نداشتند و امروز نیز باید بدانند رهبری انقلاب چارچوب‌هایی برای مسئله هسته‌ای تعیین کرده‌اند که مذاکره کنندگان نیز باید در این چارچوب حرکت کنند.
وی افزود: ایران مذاکرات را با چارچوب‌های رهبری قبول دارد و با این خطوط قرمز راه برای ایران روشن است.

لاریجانی با اشاره به منویات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اگر زمینه حضور مردم در عرصه اقتصاد فراهم شود شاهد شکوفایی اقتصاد خواهیم بود و همین تجربه حضور مردم در دفاع مقدس نشان داد حضور مردم چه تأثیری دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور گفت: ۹۲ درصد آب کشور صرف کشاورزی می‌شود و در تمامی کشور نیز با کمبود آب مواجه هستیم.

رئیس مجلس افزود: باید با صرفه‌جویی در مصرف آب با این پدیده مقابله کرد و مجلس نیز امسال برای صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب منابع خوبی اختصاص داده است و دولت باید سریعا این منابع را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا