چگونه اولین سرود ملی ایران ساخته شد؟

عصر یکشنبه آینده (۱۷ خردادماه) و در هفتمین برنامه دوره‌ی جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند «یک موسیقیدان فرانسوی در دربار قاجار» به کارگردانی مهران پورمندان به نمایش عمومی درآمده و با حضور مازیار فکری‌ارشاد (مجری- منتقد) و محمود توسلیان (کارشناس) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این فیلم …

عصر یکشنبه آینده (۱۷ خردادماه) و در هفتمین برنامه دوره‌ی جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند «یک موسیقیدان فرانسوی در دربار قاجار» به کارگردانی مهران پورمندان به نمایش عمومی درآمده و با حضور مازیار فکری‌ارشاد (مجری- منتقد) و محمود توسلیان (کارشناس) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

این فیلم مستندی درباره‌ی «آلفرد لُمر» موسیقیدان و آهنگساز فرانسوی و خالق نخستین سرود ملی ایران است.

مهران پورمندان پژوهشگر و کارگردان این فیلم، در مدت زمان ۵۲ دقیقه، زندگی و آثار موسیو لُمر و چگونگی ساخته شدن اولین سرود ملی ایران را در دوره قاجار به تصویر کشیده است.

پورمندان فارغ‌التحصیل آهنگسازی از کنسرواتوار سرگئی راخمانینوف فرانسه و متودولوژی از کنسرواتوار برن؛ سرپرست گروه تحقیقات هنرهای قاجاری و عضو کانون پژوهشگران خانه موسیقی است.

عموم علاقمندان جهت تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه (۱۷ خرداد‌ماه) به سالن سینماحقیقت واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا