۳سال جلب اعتماد برای کلاهبرداری ۷میلیاردی

این زن که به دو شیوه «سفر بردن به عتبات عالیات» و «فروش دلار دولتی» اقدام می‌کرد وقتی در آخرین شیوه‌اش تصمیم به کلاهبرداری برای فرستادن افراد به مکه داشت، دستگیر شد. این زن که گفته می‌شود تاکنون هزار و ۲۰۰ شاکی دارد در حالی دستگیر شده که تعداد زیادی از مالباخته‌ها از اقوام و …

این زن که به دو شیوه «سفر بردن به عتبات عالیات» و «فروش دلار دولتی» اقدام می‌کرد وقتی در آخرین شیوه‌اش تصمیم به کلاهبرداری برای فرستادن افراد به مکه داشت، دستگیر شد. این زن که گفته می‌شود تاکنون هزار و ۲۰۰ شاکی دارد در حالی دستگیر شده که تعداد زیادی از مالباخته‌ها از اقوام و بستگان خودش هستند. این متهم خبرنگار یکی از ماهنامه‌های گردشگری بود و سال‌ها در آنجا فعالیت داشت.

تورهای قیمت پایین شیوه جلب اعتماد متهم
اردیبهشت پنج سال پیش بود که لیلا ۴۰ ساله به اقوام خود اعلام می‌کرد از طرف آژانس مسافرتی که در آن کار می‌کند می‌تواند افراد را از طریق تورهای بسیار ارزان به سفر بفرستد. از آنجایی که قیمت تورهایی که ارائه می‌داد بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی بود زمان زیادی طول نکشید که همه اقوام او نیز به دوستان و آشنایان خود اطلاع‌رسانی کردند. مدت کوتاهی از این ماجرا نگذشته بود که تعداد بسیار زیادی مشتری ثابت این تورها شدند و با قیمت‌هایی پایین به کربلا، سوریه، مالزی و ترکیه می‌رفتند.
جعفرقلی یکی از مالباخته‌هایی که از شاکی‌های اصلی این پرونده است به فرهیختگان گفت: «تورهایی که برای ما در نظر داشت قیمت‌های بسیار پایینی داشت ولی هتل‌ها و سرویس‌هایی که می‌گرفتیم بسیار خوب بود و همین موضوع باعث می‌شد به دوستان و آشنایان خود نیز پیشنهاد کنیم.»
جعفرقلی ادامه داد: «کمی بعد به ما گفت آژانس مسافرتی دلار به قیمت دولتی می‌فروشد و به ما پیشنهاد داد بخریم و در بازار آزاد بفروشیم. ما نیز چندین‌بار دلار دولتی به قیمت دوهزار و ۵۰۰ تومان خریداری کردیم و به قیمت سه‌هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رساندیم.» این مالباخته با بیان اینکه این کار را به خیلی از افراد نیز پیشنهاد دادند، گفت: «تعداد زیادی از آشناهای ما نیز اقدام به خرید دلار دولتی از لیلا کردند و در مدت زمان کوتاهی اعتماد همه ما جلب شد.»
یکی دیگر از مالباخته‌های این پرونده که ۳۴۰ میلیون تومان از او کلاهبرداری شده بود نیز به فرهیختگان گفت: «پس از اینکه چندین‌بار با خوش‌قولی اعتماد ما را جلب کرد شیوه‌ای دیگر از کلاهبرداری‌اش را در دستور کار قرار داد.» وی درباره این شیوه توضیح داد: «از هزار و ۱۰۰ نفر از اقوام، دوستان، آشنایان و همکاران نفری یک میلیون تومان پول گرفت و وعده داد سال دیگر آنها را به مکه بفرستد. در همین حین به همه اعلام کرد دلار دولتی بسیار زیادی نیز در اختیار آژانس است که می‌توانید تهیه کنید ما نیز هرکدام پول چندصد هزار دلار را به حسابش واریز کردیم تا مثل همیشه دلار دولتی دریافت کنیم و در بازار آزاد بفروشیم.» این مالباخته که تمایلی نداشت نامش گفته شود ادامه داد: «پس از آن، هنگام دریافت دلار‌ها را به بهانه‌های مختلف به ماه‌های دیگر انتقال می‌داد و این در حالی بود که خبری از سفر مکه نیز نبود.»

متهم اصلا کارمند آژانس مسافرتی نبود
این مالباخته ادامه داد: «همین‌طور کم‌کم بین همه اقوام و دوستان این شایعه درست شد که لیلا به قصد کلاهبرداری تا الان وعده‌هایش را عملی کرده و حالا نیز فراری شده است. با چنین تصوری به آژانسی که ادعا کرده بود در آنجا کار می‌کند و تسهیلات آن آژانس شامل حال‌مان می‌شد مراجعه کردیم.» وی ادامه داد: «نیمه اردیبهشت امسال در کمال تعجب متوجه شدیم اصلا در این آژانس چنین فردی کار نمی‌کند و مدیر آژانس نیز به ما گفت تورهای کربلای آژانس ما با چنین هتلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است چطور شما با ۴۰۰ هزار تومان سفر می‌کرده‌اید.»
این شاکی درباره روز حضور در آژانس نیز گفت: «روزی که برای پیگیری به آژانس رفتیم با تعداد زیادی از اقوام و بستگان خود مواجه شدیم و دریافتیم کلاه همه را به همین شیوه برداشته و به همه ما نیز می‌گفته به دیگران نگویید چه کار می‌کنیم زیرا آنها می‌خواهند برای آنها نیز این کار را انجام بدهم.»

پلیس آگاهی قم پیگیر ماجرای کلاهبرداری
این اتفاق در حالی افتاده که پس از شکایت‌های بسیار زیادی که از این زن شده بود، پلیس آگاهی قم وی را هفته گذشته در تهران دستگیر و برای ادامه تحقیقات به اداره آگاهی قم منتقل کرده است.
یکی از مسئولان آگاهی قم درباره این خبر به فرهیختگان گفت: «این خبر را تایید می‌کنیم و این متهم هفت میلیارد تومان کلاهبرداری به شیوه جلب اعتماد داشته است.» او همچنین ادامه داد: «مالباخته‌های این پرونده بسیار زیاد هستند و نکته‌ای که تا الان در این پرونده مشخص نشده این است که این خانم همدستی داشته است یا خیر.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا