صندوق‌های اخذ رأی، شیشه‌ای می‌شوند؟

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگویی درباره طرح استفاده از صندوق شیشه‌ای برای انتخابات آتی که توسط رئیس‌جمهور مطرح شد، اظهار کرد: این موضوع از این جهت مطرح شد که اطمینان حاصل شود که همه‌چیز شفاف است و مردم رأی خود را که در صندوق می‌ریزند، می‌بینند. وی ادامه داد: البته در گذشته هم که صندوق لفافه‌پیچی …

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگویی درباره طرح استفاده از صندوق شیشه‌ای برای انتخابات آتی که توسط رئیس‌جمهور مطرح شد، اظهار کرد: این موضوع از این جهت مطرح شد که اطمینان حاصل شود که همه‌چیز شفاف است و مردم رأی خود را که در صندوق می‌ریزند، می‌بینند.

وی ادامه داد: البته در گذشته هم که صندوق لفافه‌پیچی می‌شد، صندوق آرا را در حضور اعضا می‌گشودند و آرا داخل آن را می‌دیدند تا مشکلی وجود نداشته باشد و پس از آن انتخابات شروع می‌شد اما اگر این شفافیت انجام شود بهتر است.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: البته این موضوع نیاز به تأیید شورای نگهبان دارد.

حسن روحانی، چند روز قبل گفته بود: باید سعی کنیم در انتخابات عدالت بوجود بیاید و سوءظن ایجاد نشود. اگر قرار است در انتخابات صندوقی در نظر بگیریم این صندوق رأی باید صندوقی پلاستیکی و شفاف باشد تا همه آرای درون صندوق را از دور بینند و مقوا، پارچه، چسب و دوخته نباشد و صندوقی باشد که ببینم که رأی درون صندوق افتاد و دیگری نیز رأی خود را ببیند تا من که نفر اول هستم و رأی می‌دهم، ببینم که صندوق خالی است و فردا به دروغ به من نگویند که این صندوق یک سومش پر بود. کاری کنید که انتخاباتی شفاف برگزار شود و حتی اگر خرج هم داشته باشد، می‌ارزد که ما خرجش را تحمل کنیم و ان‌شاءالله انتخاباتی خوب، سالم، شفاف، رقابتی، مایه افتخار نظام و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آرای مردم و صندوق‌ها را حق‌الناس و امانت بدانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا