تناقض‌گويي استقلالي‌ها، بلاتکليفي آبي‌ها

باشگاه استقلال اين روزها کانون اخبار و شايعات زيادي است و آبستن اتفاقات بسيار! در روزهايي که اکثر تيم‌هاي ليگ برتري مشغول مذاکره با کادر فني و بازيکنانشان براي تمديد قرارداد يا بستن قرارداد جديد هستند استقلال بلاتکليف و سردرگم است و مشخص نيست پس از متوقف شدن بحث واگذاري سرخابي به بخش خصوصي و …

باشگاه استقلال اين روزها کانون اخبار و شايعات زيادي است و آبستن اتفاقات بسيار! در روزهايي که اکثر تيم‌هاي ليگ برتري مشغول مذاکره با کادر فني و بازيکنانشان براي تمديد قرارداد يا بستن قرارداد جديد هستند استقلال بلاتکليف و سردرگم است و مشخص نيست پس از متوقف شدن بحث واگذاري سرخابي به بخش خصوصي و معلق بودن آن تا ۲ ماه آينده تکليف اين باشگاه مثل باشگاه پرسپوليس چه خواهد شد. البته از نظر مسئولان و هواداران استقلال شرايط پرسپوليس به دليل مشخص بودن وضعيت کادر فني آن به مراتب بهتر از آبي‌هاي پايتخت است و استقلال علاوه بر دغدغه مديريتي بايد نگران وضعيت کادر فني و يارگيري هم باشد.

روز گذشته بهرام افشارزاده، مديرعامل باشگاه به ديدار وزير ورزش و جوانان رفت تا تکليف خود و باشگاهش را بداند. پس از اين جلسه مديرعامل باشگاه استقلال به محتواي صحبت‌هايش با گودرزي اشاره کرد و گفت: «جلسه خوبي با وزير داشتيم و وزير ورزش درباره اسپانسرينگ سال بعد صحبت کرد و چيزي درباره تغييرات مديريتي اين باشگاه نگفت ضمن اين‌که حکم مديرکل حوزه وزارتي ورزش و جوانان را به بنده ابلاغ کرده‌اند.»

نکته صحبت‌هاي افشارزاده درباره جلسه‌اش با وزير در اشاره او به حکم جديد وزارت براي مديرعامل باشگاه استقلال بود. با اعلام افشارزاده مبني بر ابلاغ حکم جديد به او شايعه کناره‌گيري و استعفاي وي از مديرعاملي باشگاه استقلال قوت گرفت اما مدير‌عامل استقلال اين شايعه را تکذيب کرد و گفت: «به هيچ‌وجه استعفا نداده‌ام و نمي‌دانم چرا چنين حرف‌هايي را مطرح مي‌کنيد. با وزير ورزش و جوانان درباره بودجه استقلال و حتي اسپانسرينگ هم صحبت کرده‌ام. از تغيير در هيئت مديره و مديريت باشگاه هم صحبتي مطرح نشد. لطفا براي ما حاشيه نسازيد. ما فردا جلسه هيئت مديره داريم و نياز به آرامش داريم.» جلسه فردا هيئت مديره باشگاه استقلال جلسه‌اي سرنوشت‌ساز و حياتي است. به گفته برخي منابع آگاه اگر اين جلسه به هر دليلي برگزار نشود وضعيت باشگاه استقلال و مديريت آن مبهم‌تر خواهد شد و به اصطلاح همه چيز روي هواست!

روز گذشته در فاصله ۴۸ ساعت مانده به برگزاري جلسه هيئت مديره باشگاه استقلال، روابط عمومي اين باشگاه با انتشار اطلاعيه‌اي با رد مذاکره با مربيان داخلي و خارجي اعلام کرد منصور پورحيدري مسئول مذاکره و دريافت برنامه مربيان جهت فصل آينده تيم فوتبال استقلال شد.

بر اساس اين اطلاعيه پيرو نظر اعضاي هيئت مديره باشگاه و طي حکمي از سوي بهرام افشارزاده، منصور پورحيدري ماموريت يافته که ضمن دريافت برنامه پيشنهادي مکتوب مربيان، جهت تصميم‌گيري هيئت مديره با آن‌ها مذاکره کند. همچنين هيئت مديره باشگاه استقلال، جهت بررسي برنامه‌هاي ۵ مربي داخلي و ۴ مربي خارجي جلسه‌اي را فردا برگزار مي‌کند و از ميان برنامه‌هاي ارايه شده و بررسي ۱۰ شاخص مدنظر تصميم‌گيري خواهد کرد. هنوز دقايقي از انتشار اين اطلاعيه نگذشته بود که منصور پورحيدري انتخابش براي به دست گرفتن پروسه انتخاب سرمربي جديد استقلال را تکذيب کرد و به فارس گفت: «‌اصلا چنين مسئله‌اي نيست و هيچ کس از باشگاه با من تماس نگرفته، ضمنا من ۲، ۳ روز است در تهران حضور ندارم و چيزي به دست من نرسيده که بخواهم در موردش صحبت کنم.»

پس از بي‌اطلاعي پورحيدري از انتخابش، سيدپندار توفيقي، عضو هيئت مديره باشگاه استقلال حکم صادره را تاييد کرد و گفت: «خودم به عنوان دبير هيئت مديره و با دستور افشارزاده ساعت ۱۱ و ۳۰ دقيقه ديروز با پورحيدري صحبت کردم و وي را در جريان حکم مربوطه قرار دادم.»

وي افزود: «طبق اين حکم آقاي پورحيدري از سوي همه مديران استقلال مامور است که رزومه گزينه‌هاي مربيگري استقلال را از اين مربيان بگيرد و از آن‌ها برنامه بخواهد.» در گير و دار تناقض‌گويي‌هاي مسئولان باشگاه استقلال اسامي گزينه‌هاي مورد نظر اين باشگاه براي سرمربيگري آبي‌ها از سوي فارس منتشر شد که البته بر اساس گمانه‌زني است. عليرضا منصوريان، پرويز مظلومي، مجيد نامجومطلق، جواد زرينچه و فيروز کريمي گزينه‌هاي داخلي استقلالي‌ها هستند اما درباره گزينه‌هاي خارجي خبري درز نکرده و به نظر مي‌رسد بحث مذاکره با دراگان اسکوچيچ و زلاتکو کرانچار صحت نداشته باشد.

البته بر اساس اخبار رسيده پورحيدري بيشتر مسئول مذاکره با ۴ گزينه خارجي است و دليل اين کار هم اشراف بيشتر او به نقل‌وانتقالات بازيکنان و مربيان خارجي و جلوگيري از ورود دلال‌ها و واسطه‌ها به موضوع انتخاب سرمربي جديد استقلال است. گويا بررسي گزينه‌هاي داخلي و برنامه‌هاي آن‌ها را هم شخص افشارزاده بر عهده گرفته است و در ميان گزينه‌هاي داخلي شانس منصوريان سرمربي جوان و موفق نفت بسيار بيشتر از ۴ گزينه ديگر است.

البته استقلالي‌ها براي انتخاب سرمربي جديد ۱۰ شاخص در نظر گرفته‌اند که توان مديريتي جهت سازماندهي تيم، شناخت از جو و محيط تيم پرطرفدار استقلال، انگيزه داشتن و حرف جديد براي مسائل فني و توان استفاده از خردجمعي و صرفه‌جويي و کاهش هزينه‌ها براساس بودجه مالي از جمله بارزترين و مهمترين آن‌هاست. بايد ديد مسئولان باشگاه تا جلسه فردا با اين شاخص‌ها مي‌توانند در مورد يک يا چند گزينه به توافق نظر برسند يا اين‌که اصلا جلسه‌اي در کار نخواهد بود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا