موبايلهاي خيس و زندگي دوباره

   شايد شما هم جزء آن دسته باشيد که گوشي همراهتان در دستشويي يا حوضچه پر از آب افتاده و به علت ناآشنايي به اقدامات اوليه و نبودن تعميرکار در فاصله نزديک ، با دست خود گوشي همراهتان را خراب تر از خراب کرده ايد.   براي جلوگيري از تکرار چنين وضعيتي ، مي توان با …

   شايد شما هم جزء آن دسته باشيد که گوشي همراهتان در دستشويي يا حوضچه پر از آب افتاده و به علت ناآشنايي به اقدامات اوليه و نبودن تعميرکار در فاصله نزديک ، با دست خود گوشي همراهتان را خراب تر از خراب کرده ايد.
   براي جلوگيري از تکرار چنين وضعيتي ، مي توان با يک روش ساده و راحت بيشترين آسيب ديدگيهاي گوشي همراه آغشته به آب را ترميم کرد. شرح قضيه هم به اين ترتيب است که ابتدا بايد گوشي خود را به سرعت خاموش کنيد و سپس باتري ، سيمکارت و در گوشي را
جدا کنيد و بدنه باقيمانده گوشي را به پشت روي سطحي خشک و ترجيحا چوبي بخوابانيد ، به طوري که مونيتور و برد گوشي روبروي شما باشد.
   طبيعي است که تابش گرماي خورشيد يا قرار دادن در کنار وسايل گرمازا ، چنانچه دقت لازم اعمال شود ، کارساز است.
   پس از ۱۵ دقيقه گوشي را به رو بخوابانيد و با کمترين درجه حرارت يک سشوار کوچک ،آن را خشک کنيد. اما فکر نکنيد که همه کارها را انجام داده ايد و گوشي شما به وادي حيات باز مي گردد بلکه شما بايستي در اولين فرصت براي سرويس کامل ، گوشي را به يک تعميرکار آشنا و ماهر بسپاريد.
   نکته مهم اين است که از هر گونه اقدامي بعد از خشک کردن گوشي در بدنه گوشي يا لوازم جانبي آن اکيدا پرهيز کنيد. منظور اين است که از روشن کردن گوشي يا شارژ باتري آن جدا خودداري کنيد تا محتويات ميکروسکوپي مايعي که گوشي به آنها آلوده شده ، به IC و BOARD  گوشي شما آسيب جدي وارد نياورد.
۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا