تعدادسيم كارتها به ۴ميليارد رسيد

به گزارش سرويس دانش و فناوري برنا،‌ انجمن صنعت بي‌سيم ۳G Americas بر اساس اين پيش‌بيني‌هاي جديد که با همکاري شرکت‌ مخابراتي Informa Telecoms & Media صورت گرفته، توانست تعداد سيم‌کارت‌هاي فعال را در سراسر دنيا شناسايي کند.اين مرکز اعلام کرده است که تعداد سيم‌کارت‌هاي فعال در سراسر جهان تا دسامبر ۲۰۰۸ بيش از ۴ …

به گزارش سرويس دانش و فناوري برنا،‌ انجمن صنعت بي‌سيم ۳G Americas بر اساس اين پيش‌بيني‌هاي جديد که با همکاري شرکت‌ مخابراتي Informa Telecoms & Media صورت گرفته، توانست تعداد سيم‌کارت‌هاي فعال را در سراسر دنيا شناسايي کند.
اين مرکز اعلام کرده است که تعداد سيم‌کارت‌هاي فعال در سراسر جهان تا دسامبر ۲۰۰۸ بيش از ۴ ميليارد بوده است که اين رقم کارشناسان را هم شگفت‌زده کرده است.
به عقيده برخي کارشناسان، براي آنکه تعداد دقيق مشترکان تلفن‌همراه در سراسر جهان را بتوان شناسايي کرد مسئله اندکي پيچيده‌تر مي‌شود. زيرا در برخي کشورها هر يک از کاربران بيش يک سيم‌کارت دارند و به صورت همزمان از دو يا چند خط تلفن‌همراه استفاده مي‌کنند.
مرکز ۳G Americas معتقد است که با اين توضيحات، هم‌اکنون از پنج نفر ساکن کره زمين، يک نفر تلفن‌همراه دارد و اين در حالي است که کشورهاي در حال توسعه بيش از ديگر کشورهاي جهان، رشد اين صنعت را پيش‌رو دارند. رشد سالانه استفاده از تلفن‌همراه در کشورهاي آمريکاي لاتين و منطقه کارائيب ۱۶ درصد اعلام شده و مجموعه مشترکان تلفن‌همراه در اين مناطق به ۴۴۰ ميليون نفر مي‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا