کاربران تلفن همراه اقدامات کنترلي مسئولان را محدوديت ندانند

رمضان يحيوي در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: بايد از اقدامات مسئولان جامعه براي جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي از سرويس هاي تلفن همراه حمايت کرد و نبايد  با حرف و عمل آنان را تضعيف کنيم..وي با بيان اينکه براي خدشه‌دار نشدن شخصيت حقيقي و حقوقي افراد جامعه و رعايت حريم خصوصي مردم، وظيفه مسئولان …

رمضان يحيوي در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: بايد از اقدامات مسئولان جامعه براي جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي از سرويس هاي تلفن همراه حمايت کرد و نبايد  با حرف و عمل آنان را تضعيف کنيم..
وي با بيان اينکه براي خدشه‌دار نشدن شخصيت حقيقي و حقوقي افراد جامعه و رعايت حريم خصوصي مردم، وظيفه مسئولان احقاق حق افرادي است كه از حقوق‌شان به نوعي سوءاستفاده شده است.
اين استاد دانشگاه گفت: اقدامات پليس، وزارت ارتباطات و قوه قضاييه در راستاي حفظ امنيت اجتماعي و سالم‌سازي فضاي اجتماعي جامعه است و نبايد برداشت تجاوز به حريم خصوصي افراد و ايجاد فضاي اختناق و محدوديت مطرح شود. 
به گفته اين جامعه شناس ، افراد جامعه بايد خودكنترل باشند تا امكان سوءاستفاده از آنان كاهش يابد و مشكلات پليسي و قضايي كمتري برايشان ايجاد شود. 
وي با اشاره به سوء استفاده هايي که از فناوري بلوتوث صورت مي گيرد، خاطرنشان كرد: مردم بايد خود قضاوت كنند كه از قابليت بلوتوث چه ميزان استفاده مفيد دارند و اگر اين امكان برايشان وجود نداشته باشد، چه مشكلاتي براي آنان به وجود مي‌آيد.
اين جامعه شناس با بيان اينکه اقدامات كنترلي در زمينه ‌ موبايل ، با هدف سالم‌سازي صورت مي گيرد،خاطرنشان کرد: کاربري  و قابليت‌هاي تلفن همراه بايد مورد بررسي قرار گيرد و متناسب با درصد استفاده از آن ، ميزاني از خود كنترلي توسط مردم اتخاذ شود تا تهديدات امنيتي و اجتماعي كاهش يابد.
يحيوي گفت: خانواده‌ها بايد  فرزندان خود را بيشتر كنترل كنند و از اين طريق آنان را از خطراتي كه ممکن است به صورت روزانه در مدرسه، دانشگاه، مترو و ديگر اماکن عمومي براي آنان وجود داشته باشد، حفظ كنند. 

وي تصريح کرد : لازم است افراد جامعه در مسير به كارگيري از قابليت‌هاي حوزه فناوري اطلاعات و به خصوص تلفن همراه با احتياط حركت كند و قوانين را رعايت كرده تا مشكلي براي خود و خانواده آنها به وجود نيايد. 
۱۲۸/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا