همکاري مشترک ايران و سوريه در توسعه شبکه هاي مخابراتي

به گزارش موبنا محمد سليماني اظهار داشت: سرمايه گذاران و فعالان بخش خصوصي ايران براي سرمايه گذاري در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور سوريه، حمايت خواهند شد. وي با تاکيد بر اينکه بازار ICT سوريه با حمايت دولت اين کشور به روي ايرانيان باز است، افزود: به همه توليدکنندگان و کساني که توانايي عرضه …

به گزارش موبنا محمد سليماني اظهار داشت: سرمايه گذاران و فعالان بخش خصوصي ايران براي سرمايه گذاري در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور سوريه، حمايت خواهند شد.
وي با تاکيد بر اينکه بازار ICT سوريه با حمايت دولت اين کشور به روي ايرانيان باز است، افزود: به همه توليدکنندگان و کساني که توانايي عرضه خدمات را داشته و يا قابليت ارائه فعاليت هاي پيمانکاري را دارند مي گويم که دولت از سرمايه‌گذاري در سوريه خصوصآ در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات ، حمايت قاطع مي کند.
وي خاطرنشان کرد: فعالان بخش خصوصي مي توانند با حمايت قاطع دولت و مساعدت طرف سوري، فعاليت خود را در بازارهاي اين کشور به شدت توسعه دهند.
وزير ارتباطات با اشاره به بازديدهايي که هيات سوري در چند روز گذشته از صنايع و مراکز ارتباطي ايران داشتند ، يادآور شد: در همين راستا نيز توافقات بسيارخوبي براي ادامه همکاري‌ها ميان دو کشور صورت گرفت.
به گفته وي مقرر شد تا تجربيات دو طرف در خصوص توليد کابل هاي مسي و فيبرنوري به يکديگر منتقل شده و همکاري مشترکي در زمينه مبادله تجهيزات مخابراتي توليدي دو کشور صورت گيرد.
سليماني با اشاره به مفاد تفاهم نامه به امضاء رسيده ميان وزراي ارتباطات ايران و سوريه گفت: “تبادل تجربيات در زمينه خصوصي سازي” و “مشاوره و همکاري در زمينه سرمايه گذاري مشترک جهت ايجاد و توسعه شبکه هاي نوين مخابراتي دو کشور”، از جمله محورهاي اين تفاهم نامه است.
به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات ،از ديگر مواردي که در اين تفاهم نامه مد نظر قرار گرفته است مي توان به صدور خدمات فني ، مهندسي و تجهيزات و توسعه زيرساخت هاي مخابراتي کشور سوريه توسط بخش خصوصي ايران و همچنين مشارکت در مناقصه‌ ها ، نمايشگاه ها و کنفرانس هاي دو کشور ، اشاره کرد.
وزير ارتباطات همچنين اظهار داشت:توليد تجهيزات مورد نياز سلول هاي خورشيدي و همچنين توليد کارت هوشمند نيز از ديگر حوزه هايي است که دو طرف توافق کردند تا پروژه‌هاي مشترکي را اجرا کنند.
دکتر صابوني وزيرارتباطات کشور سوريه نيز در اين مراسم تصريح کرد که به محض رسيدن به سوريه موضوع تفاهم نامه را در هيأت دولت مطرح خواهم کرد تا هر چه سريعتر وارد فاز اجرايي آن شويم.
وي در خصوص حمايت از بخش خصوصي نيز افزود: کشور سوريه تلاش مي کند تمام توافق هاي به عمل آمده در اين حوزه را به سرعت عملياتي کند.
۱۶۲/۱۶/۱۲۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا